به گزارش ایرنا، سید احمد صفوی روز سه شنبه در مراسم انتخاب شهرداران مدارس در مدرسه الهام شریعت بخش قلعه نو شهرستان ری گفت: طرح شهردار مدرسه فرصتی برای بروز استعدادهای فردی و اجتماعی دانش آموزان در جهت اداره مدرسه و آشنایی با وظایف مدیریت شهری است.
وی در خصوص سایر اهداف این طرح نیز بیان داشت: طرح شهردار مدرسه با هدف شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی تر کردن نقش شهرداران مدارس و تأمین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه برگزار می شود.
صفوی با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری صرفا فعالیت خدماتی و عمرانی نیست و بخش عظیمی از فعالیت های این نهاد شهری بسترسازی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین مشارکت جمعی با برعهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.
وی در ادامه یادآور شد: نوزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با رویکرد «کارآفرینی» همزمان با 440 مدرسه شهر تهران در 20 مدرسه منتخب شهرستان ری نیز برگزار می شود و بالغ بر پنج هزار دانش آموز این شهرستان در آن مشارکت دارند.
وی در پایان به تاریخچه برگزاری انتخابات شهردار مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح شهردار مدرسه، نخستین بار در سال تحصیلی 78-77 در 20 مدرسه منتخب تهران اجرا شد و در سال بعد به دلیل نتایج مثبت آن به 40 مدرسه افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، مراسم انتخاب شهردار مدرسه در مدرسه الهام شریعت بخش قلعه نو شهرستان ری روز سه شنبه با حضور صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مدیرن شهری این شهرستان برگزار شد.
طرح شهردار مدرسه با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع همزمان در مدارس حکمت، خبره فرشچی، حبیب ابن مظاهر، شهید غفاری، امام حسن عسگری(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم(ع)، شهادت، امیرکبیر، شهید منتظری، شهید مطهری، رسالت، محصص، رحمانی، کشاورزجود، نصیبه، یاران مهدی، سعادت، معاد و الهام شریعت شهرستان ری برگزار شد.
3218 ** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.