به گزارش ایرنا به نقل از سایت جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت یار دیرین امام خمینی (ره) و از بنیانگذاران انقلاب اسلامی افغانستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: بخش زیادی از حلقه اطراف امام هنگام ورود به نجف، طلاب افغانستانی بودند که باعث شدند امام احساس غربت نکنند.
وی افزود: حلقه اطراف امام خمینی(ره) منحصر به افغان ها نبود و عراقی ها و لبنانی هایی هم وارد این مسیر شدند.
وی با اشاره به سابقه چنین امری در سایر انقلاب های جهان، اظهار کرد: انسان ها در طبیعت خود آزادیخواه و ظلم ستیز هستند و در مقابل ظلم نسبت به هرکسی چه مسلمان، چه غیرمسلمان باید ایستاد.
یادگار امام با بیان اینکه مردم افغانستان و کشورهای جنوب خلیج فارس در دوران انقلاب بر مظلوم بودن ملت ایران تاکید داشتند، گفت: کمک به آزادیخواهی نشانگر روح بزرگی است که به طرف آزادی حرکت می کند.
وی بیان کرد: اگر جایی دیدید به خاطر منافع مان چشم به روی ظلم و ستمگری بسته ایم به انسانیت مان باید شک کنیم.
وی یادآور شد: اینکه گروهی از مسلمانان و آزادیخواهان می دیدند امام مظلوم واقع شده است به یاری ایشان شتافتند، در کربلا نیز یک مسیحی وقتی مظلومیت امام حسین(ع) را دید به یاری ایشان شتافت.
سید حسن خمینی عنوان کرد: آنهایی که به یاری امام شتافتند به ندای آزادیخواهی درون شان پاسخ دادند؛ زیرا ظلم و ظالم، سفید و سیاه، شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان ندارد؛ در همه جا غلط است و همه جا باید در مقابل آن ایستاد.
وی با بیان اینکه تقلید ملیت بردار نیست، گفت: بسیاری از طلاب افغان بعد از فوت آیت الله العظمی بروجردی مقلد امام خمینی (ره) شدند و امروز آیت الله سیستانی ایرانی نیست اما بعد تقلید باعث اقبال مردم عراق می شود و وقتی ایشان حکم جهاد علیه داعش می دهد، مردم استقبال می کنند.
وی خاطرنشان کرد: خیلی از اهالی افغانستان در سال های اخیر برای دفاع از کیان دین در مقابل کسانی که نام پیامبر(ص) را لکه دار کرده بودند، مظلومانه دفاع کردند زیرا دستور دین بود.
وی بیان کرد: وقتی یک آرمان دستی خود را جلوه گو می کند و یک رهبر دینی مانند امام پرچمدار می شود، ملیت اهمیتی ندارد؛ همانگونه که وقتی پیامبر(ص) ظهور می کند سلمان فارسی، 'منّا اهل بیت' می شود.
یادگار امام گفت: پیام انقلاب اسلامی ایران که 'هرجا ظلم هست مبارزه هست' جهان شمول است و امام می گفت ما کنار مظلوم هستیم.
وی یادآور شد: بعد فراملی انقلاب باعث می شود چشم بر روی افغانستان نبندیم. مبارزه مردم افغانستان از صحنه هایی است که کمتر گفته شده است؛ ملت افغانستان با عزم و اراده خویش و استمدادهایی که صورت گرفت توانست افغانستان را به باتلاق ارتش شوروی تبدیل کند.
وی با تاکید بر اینکه پیام فراملی انقلاب باعث حرکت در فلسطین می شود، گفت: خیلی ها شاید بگویند فلسطین به ما چه ربطی دارد؛ اما یک انسان آزاده نمی تواند در مقابل ظلم سکوت کند.
سید حسن خمینی تصریح کرد: هیچ دینداری نمی تواند نسبت به یک غده سرطانی به نام داعش بی تفاوت باشد زیرا این گروه بزرگترین زخم را به پیکره پیامبر(ص) می زند، چه چیزی بدتر از اینکه به نام پیامبر(ص) آن ظلم ها را روا دارند.
وی گفت: به لطف خدا این روزها پایان حضور سرزمینی داعش را شاهد بودیم که جا دارد از همه کسانی که این فتح را رقم زدند، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله العظمی سیستانی و از همه رزمندگان ایرانی و رزمندگان غیر ایرانی که افغانستانی ها از بخش های مهم آنها بودند تقدیر می کنیم و علو درجات آنها را از خداوند مسالت کنیم.
یادگار امام با گرامیداشت یاد شهدا و شهید حسینی گفت: مادام که دینداری و توجه به آرمان انسانی استقلال طلبی و استعمار ستیزی در مردم ما هست انقلاب زنده است، زیرا انقلاب مولد است و مرز نمی شناسد.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.