محمدحسن کردستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با پدیده زمین ‌خواری، رفع تصرف از اراضی ملی و حراست و صیانت از این عرصه ها در دستور کار قرار گرفته بر همین اساس بیش از 12.5 هکتار از اراضی ملی منطقه شهید دهقان‌ پور جهادآباد شهرستان عنبرآباد رفع تصرف شد.
وی با اشاره به اینکه اراضی مذکور طی سالهای گذشته در قالب مشاع به افراد داده شد و آنها اقدام به تصرف این میزان زمین در اراضی همجوار مشاع کرده بودند بیان کرد: این اراضی که توسط اعضای حاضر در مشاع تصرف شده بود و پس از رفع تصرف با همکاری همیاران طبیعت و جوامع محلی از طریق احداث خاکریز از اراضی مشاع، تفکیک و به منابع ملی باز گردانده شد.
وی ارزش ریالی هر هکتار از اراضی تصرف شده در عنبرآباد را 300 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این رفع تصرف توسط پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان انجام و پرونده متخلفان برای طی مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال شد تا طبق قانون با آنان برخورد و از بروز چنین دست‌ درازی ‌هایی به منابع ملی جلوگیری شود.
وی خواستار مشارکت تمام دستگاهها، نهادهای اجرایی و مسئولان برای حفاظت از ثروتهای خدادادی شد و خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با قاطعیت تمام به دنبال رفع تصرف اراضی دولتیتصرف شده توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی است تا بتواند، این منابع غنی را برای نسلهای آینده حفظ کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی ‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان همواره آماده دریافت گزارشها و اخبار مردم در زمینه آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی است.
23 هزار و 996 متر مربع زمین به ارزش 15 میلیارد ریال در شهریور ماه امسال در شهرستان عنبرآباد رفع تصرف شد.
شهرستان عنبرآباد با جمعیت 82 هزارو 438 نفر در فاصله 253 کیلومتری جنوبی مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.