علیرضا راه پیما عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام در راستای بازدید عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از مناطق زلزله زده غرب کشور و مذاکرات وی با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه درباره نحوه امدادرسانی و خدمت رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان آسیب دیده مناطق زلزله زده انجام شد.
وی گفت: هر کانکس آموزشی شامل یک کلاس درس، وسایل کمک آموزشی از جمله نیمکت، تخته وایت برد و تجهیزات مورد نیاز یک کلاس درس است.
راه پیما افزود: براساس اعلام نیاز آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در مرحله اول 30 کانکس آموزشی آماده و به مناطق زلزله زده ارسال شد و در مراحل بعدی احتمال دارد، با توجه به نیاز منطقه، کانکس های درسی دیگری نیز ارسال شود.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کمک های غیرنقدی دانش آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش شهر تهران نیز از هفته های گذشته جمع آوری و به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.
وی افزود: امروز علاوه بر ارسال کانکس های آموزشی، سایر کمک های غیرنقدی مدارس، دانش آموزان و فرهنگیان در قالب چهار کامیون به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.
راه پیما درباره اعزام داوطلبانه مشاوران و روانشناسان متخصص آموزش و پرورش تهران به مناطق زلزله زده غرب کشور که قرار بود امروز انجام شود، اظهار کرد: براساس تقاضای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، پس از بازگشایی تمامی مدارس این استان در هفته آینده، نخستین گروه از این مشاوران برای انجام مشاوره های حمایتی، روحی و ایجاد آرامش روانی به مناطق زلزله زده اعزام می شود.
به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش تهران از ابتدای حادثه زلزله غرب کشور اقداماتی را در راستای کمک به دانش آموزان، فرهنگیان و مردم زلزله زده این منطقه در دستور کار قرار داده که جمع آوری و ارسال کمک های غیرنقدی فرهنگیان و دانش آموزان به همت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و همکاری انجمن اولیا و مربیان و مدارس، جمع آوری و ارسال کمک های نقدی فرهنگیان، مدارس، اولیا و دانش آموزان و اختصاص این کمک ها به فرهنگیان و دانش آموزان زلزله زده به همت سازمان دانش آموزی شهر تهران با اعلام شماره حساب 0355936585001 بانک ملی شعبه قدس تهران، اعزام داوطلبانه مشاوران و روانشناسان متخصص به مناطق زلزله زده و میزبانی تمامی مراکز رفاهی فرهنگیان و خانه های معلم آموزش و پرورش شهر تهران از خانواده‌های مجروحین زلزله از این جمله است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی و جزئی حدود 31 هزار واحد اشاره کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.