سید رحیم فاضلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان بر اساس منشور پیمان نامه دفاع از حقوق کودکان اقدامات متنوعی را انجام می دهد و حمایت از کودکان بی سرپرست نیز در این راستا صوررت می گیرد.
وی با بیان اینکه شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) به عنوان مهمترین مرکز حمایت از کودکان بی سرپرست در این شهرستان فعال است ،افزود: این شیرخوارگاه با ظرفیت 120 کودک، هم اکنون پذیرای 190 کودک بی سرپرست است.
وی تصریح کرد: علاوه بر شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) هفت مرکز دیگر نیز در این زمینه خدمات ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون 46 خانواده نیز متقاضی فرزندخواندگی در این هشت مرکز هستند و سعی داریم با نظارت دقیق سرنوشت این کودکان را به خوبی رقم زنیم.
فاضلی نژاد در مورد چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا 18 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود.
وی همچنین در خصوص نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده، خاطرنشان کرد: در خصوص کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلینیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت و روانشناسی نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه به ساماندهی کودکان کار و خیابان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 185 کودک کار و خیابان در مرکز بعثت این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری پذیرش شده است که توسط 16 مددکار اجتماعی و یک پزشک خدمات رسانی می شود.
وی بیان کرد: این تعداد کودک پذیرش شده شامل 35 کودک ایرانی، 6 کودک پاکستانی و 144 کودک افاغنه هستند.
وی یادآور شد: بیشتر کودکان کار در جنوب استان تهران از اتباع خارج از کشور که بیشترشان هم تبعه کشور افغانستان هستند و سازمان بهزیستی سعی در ارائه خدمات به این کودکان است.
فاضلی نژاد گفت: ساماندهی کودکان کار تنها برعهده سازمان بهزیستی نیست و دستگاه های متولی این امر مانند شهرداری ،نیروی انتظامی و دادگستری باید در این زمینه همکاری بیشتری را داشته باشند.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.