به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در حاشیه انعقاد تفاهمنامه شرکت جی ال ایکس ، اوپراتورهمراه اول و شرکت انارستان اظهار کرد: در این روز نخستین طرح وزارت ارتباطات با موضوع کودک و اینترنت رونمایی شد که این موضوع در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
تفاهم نامه بین شرکت ' جی ال ایکس' در خرمشهر، شرکت انارستان ( تولید کننده محتوا و نرم افزار کودکان و نوجوانان) و اپراتور همراه اول روز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است.
وی افزود: در فضای مجازی امروز مخاطرات برای سن و سال های مختلف به صورت یکسان وجود داشته و همانگونه که فضای مجازی می‌تواند فرد بزرگسال را با مخاطره روبه رو کند به همان اندازه برای کودکان نیز مخاطره آمیز است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه این موضوعی است که سراسر جهان با آن رو به رو است ادامه داد: این برنامه جدی برای جامعه 13 میلیونی دانش آموزان کشور طراحی شده که باید به صورت جدی و دقیق اجرایی شود.
آذری جهرمی گفت:هدف از این طرح این است که ما سکوهایی ایجاد کنیم که محصولات و نرم افزارها و محتواهای خاص این سن را تهیه کرده که فضا برای رشد آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح مسئولیت های اجتماعی خانواده ها را یادآوری می کند تا آنها در فضای مجازی در کنار فرزندان خود باشند و آنها را در فضای مجازی تنها نگذارند.
وزیر ارتباطات گفت: همچنین اجرا شدن این طرح در بحث رونق اقتصادی بسیار موثر بوده و بستر مناسب را برای اشتغال زایی فراهم می سازد.
وی افزود: چنین طرح هایی سلامت فضای مجازی را به دنبال داشته و به بهتر سپری کردن اوقات فراغت کودکان کمک می کند.
آذری جهرمی گفت: سند استراتژی این طرح در وزارت ارتباطات آماده شده و در حال تصویب در شورای عالی فضای مجازی است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت دادگستری و پلیس فتا در حال پیگیری است و در روز 13آبان امسال اجرایی می شود.
وزیر ارتباطات با تاکید بر حمایت از تولید داخلی افزود: تفاهمنامه ای که امروز بین شرکت جی ال ایکس و اپراتور همراه اول و شرکت انارستان در منطقه آزاد اروند منعقد شد، در این راستاست.
وی ادامه داد: این شرکت(جی ال ایکس) در سال های گذشته حدود 2 هزار نیروی اجرایی داشته که متاسفانه به دلیل نبود توفیق در بازار مناسب 90 درصد نیروهای خود را تعلیق کرده و تنها 200 نفر در این مجموعه کار می‌کنند.
وزیر ارتباطات با اشاره به موضوع قاچاق گوشی و تبلت در کشور گفت: اکنون با پدیده قاچاق روبه رو هستیم که یکی از اهداف ما جلوگیری از قاچاق و حمایت از تولید داخلی است.
وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما این است که میزان عمر تولیدات داخلی را بیشتر کرده و به سمت سقف قیمتی مشخص برویم که با سه میلیون ریالتا چهار میلیون ریال تبلت در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با امضای تفاهمنامه تولید 500 هزار تبلت با شرکت جی ال ایکس در منطقه آزاد اروند و اجرایی شدن آن، زمینه لازم برای بازگشت نیروهای تعلیق شده فراهم می شود.
وزیر ارتباطات گفت: ارزش گام نخست این تفاهمنامه بین شرکت جی ال ایکس و اوپراتور همراه اول حدود یک هزار میلیارد ریال است که بی شک این طرح می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال در خوزستان داشته باشد.
7152/ 6037
خبرنگاران: محمدرضاخبازان و مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.