به گزارش خبرنگار ایرنا، یاور محمدی روز یکشنبه در همایش فعالان عرصه پدافند غیرعامل سنقر و کلیایی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل امروز بیشتر در مجموعه ادارات مطرح می شود، افزود: این مسئله بسیار مهم بایستی به مرور زمان به بطن جامعه کشیده شود و تک تک افراد در برابر بحرانهای احتمالی توانمند شوند.
وی اظهار کرد: پدافند عامل محدود به حوزه نظامی و دفاع در برابر حملات دشمن است اما پدافند غیرعامل که افراد غیرنظامی و عادی جامعه بایستی در برابر تهدیدها توان مقابله داشته باشند بسیار گسترده تر بوده و شامل حوزه های فرهنگی، سیاسی، عمرانی، اقتصادی و زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مردم ارتباط دارد.
فرماندار سنقر و کلیایی، کاهش خسارت ها و توانمند سازی و افزایش توان مقابله با آسیب ها در حوزه های مختلف را اهداف پدافند غیرعامل ذکر کرد.
محمدی، منازل فرسوده روستاهای سنقر و کلیایی را از مهمترین تهدیدها در مواقع زلزله دانست و گفت: رفع آن فقط از طریق مقاوم سازی این واحدها توسط روستائیان با استفاده از تسهیلات دولت در بخش بنیاد مسکن میسر است.
وی آموزش افراد در سنین کودکی در خانواده ها و پس از آن مجموعه آموزش و پرورش را بهترین راهکار آماده سازی افراد برای آینده دانست و گفت: اجرای طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) توسط جمعیت هلال احمر ظرفیت مناسبی است که در اجرای آن خانواده ها از آموزش های چهره به چهره مقابله با بحرانها بهره مند می شوند.
امام جمعه سنقر و کلیایی هم در این همایش آشنایی افراد جامعه با موضوع پدافند غیرعامل از طریق کسب علم و دانش، آموزش، توانمندی تخصصی و ابزار لازم را لازمه غلبه بر بحرانهای احتمالی دانست.
حجت الاسلام مجید صفدری، ارتباط کودکان و نوجوانان با اینترنت و تهدیدهای سایبری را از مشکلات جدید در جامعه برشمرد و گفت: لازمه کنترل و مقابله با این تهدیدها افزایش آگاهی والدین است که باید تلاش کنند بیشتر بدانند تا بتوانند بهترعمل کنند.
سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.