به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام روز پنجشنبه در کارگاه تربیت مربی و طرح مشارکت دانش آموزان که با هدف ارتقای اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد،افزود: مشارکت دانش آموزان در اجرای این طرح منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به نفس در آنان می‌شود .
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا که این نهاد نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان دارد.
بیدخام با اشاره به اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای نسل آتی است، گفت: دانش آموزان در سلامت و نشاط جامعه تاثیر گذار خواهند بود و بخش مهمی از فعالیت های اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به این قشر اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان معلمان و مربیان را به عنوان الگوهای خود انتخاب می کنند،اظهار کرد: مربیان باید در ارتقای سطوح مختلف علمی و فرهنگی دانش آموزان بویژه ایجاد انگیزه و مسئولیت پذیری در بین شاگردان خود بکوشند.
وی تصریح کرد: داشتن مهارت های زندگی برای دانش آموزان می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و در این میان باید بتوانیم به دانش آموزان مهارت نه گفتن، تصمیم درست گرفتن، دوست یابی مناسب و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا آنها دچار مشکل نشوند.
بیدخام درادامه افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در توجه به کاهش آسیب های اجتماعی در حال حاضر اولویت اصلی دولت برنامه ریزی در جهت کاهش این آسیب ها است.
این مسئول همچنین گفت: هر اندازه اولیا در کنار مدرسه در طرح ها و برنامه های مدرسه مشارکت جدی تری داشته باشند در تربیت نسل آتی موفق تر بوده و آسیب های اجتماعی به همان اندازه کاهش می یابد.
بیدخام، آموزش مهارت های ارتباطات اجتماعی سالم و مهارت های تاب آوری به دانش آموزان خانواده های طلاق یا در معرض خطر طلاق را ضروری دانست و افزود: خانواده اصلی ترین و مهمترین جایگاه تربیتی است و پس از آن مدرسه این نقش مهم و موثر ایفا می کند.
بیدخام در ادامه افزود: در حقیقت اولیا و مدرسه 2 بال برای تربیت صحیح نسل آتی به شمار می روند، به گونه ای که اگر این 2 کنار هم قرار گیرند می توانند نقش موثری در تقویت بنیه های اعتقادی و باورهای دینی دانش آموزان ایفا کنند.
وی افزود: دانش آموزان امانت های در اختیار ما هستند که باید به خوبی برای تربیت و آموزش آنها برنامه ریزی کنیم ودغدغه و مشکلات آنها را مورد توجه قرار دهیم تا نسلی توانمند و بانشاط را برای آینده آماده کنیم.
طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در سال جاری با مشارکت اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان قزوین برای دانش آموزان پایه هشتم اجرا می شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.