به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور در سفر اخیر به شیراز و عیادت از مصدومان و رسیدگی به وضعیت درمانی و رفاهی آنان افزود: آموزش و پرورش با استفاده از همه ظرفیت ‌های خود پای کار است و به میزان توان هر چه مقدور بوده تاکنون فراهم و در اختیار این عزیزان و خانواده‌ های آنان قرار داده است.
وی بیان داشت: سفر اخیر به شیراز و عیادت از مصدومان و رسیدگی به وضعیت درمانی و رفاهی آنان به دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و تاکید استاندار هرمزگان بود که به همراه فرماندار شهرستان میناب در طول مدت 2 روز از نزدیک مراحل درمانی این دانش ‌آموزان دنبال شد.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: آموزش و پرورش هرگز به دنبال بهره ‌برداری تبلیغاتی از اقدام های خود نبوده است و هر چه را که انجام داده وظیفه خود می ‌داند و به این وظیفه هم افتخار می ‌کند.
هاشمی پور خاطرنشان کرد: خانواده‌ های دانش ‌آموزان مصدوم اطمینان خاطر داشته باشند که آموزش و پرورش در کنار آنان است و با بسیج همه ظرفیت ‌های خود، بیشتر تلاش را برای ارائه بهترین خدمات به کار گرفته است.
به گفته وی، آموزش و پرورش این ادعا را ندارد که خدمات ارائه شده برای این دانش آموزان مصدوم کافی و قابل بیان است، چرا که معتقدیم برای این سرمایه‌ های نظام تعلیم و تربیت که در این حادثه تلخ دچار مصدومیت شدند هر چه کار شود، باز کم است و این افراد شایسته بهترین خدمات هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه همه دانش‌ آموزان مصدوم دارای روحیه عالی هستند، اظهار کرد: شرمنده محبت والدین دانش ‌آموزان هستیم که با سعه صدر و محبت خود قدردان کارهایی بودند که جز وظیفه برای مسئولان آموزش و پرورش نبوده است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با تشکیل کلاس ‌های تک نفره برای 18 دانش ‌آموز مصدوم در منزل و اختصاص سرویس رفت و آمد برای کادر آموزشی بیشتر تلاش خود را در کنار پیگیری امور درمانی و رفاهی دارد، چرا که عقب ماندگی تحصیلی از دغدغه‌ های این عزیزان و اولیای آنان است.
وی ادامه داد: بخشی از مطالبات بیمه نیز که حق مسلم دانش‌آموزان است، پرداخت شده است که تکمیل آن نیازمند سیر اداری و رای قضایی است که توسط آموزش و پرورش با جدیت در حال پیگیری است تا حقوق کامل آنان پرداخت شود.
هاشمی پور گفت: آموزش و پرورش به میزان توان خود با بهره‌ گیری از همه ظرفیت‌ ها علاوه بر حمایت‌ های مالی و رفاهی و آموزشی، با استقرار کادر اداری و همچنین استفاده از ظرفیت کارکنان آموزش و پرورش استان فارس گامی هر چند کوچک برای رفاه حال دانش‌آموزان برداشته است.
وی همچنین از تصمیم وزارت آموزش و‌ پرورش برای حمایت بیشتر از این دانش ‌آموزان خبر داد و‌ گفت: وزارت آموزش و پرورش در بحث حمایت از 2 دانش ‌آموزی که قطع عضو شده‌اند در نظر دارد این افراد را به عضویت افتخاری سازمان دانش ‌آموزی با برقراری حقوق و مزایا درآورد.
این مسئول با بیان اینکه روند پیگیری مستمر درمان این دانش ‌آموزان و ضرورت تامین امکانات درمانی و رفاهی آنان مورد تاکید جدی وزیر آموزش و پرورش و استاندار هرمزگان است، یادآور شد: دغدغه مشترک همه ما تامین سلامتی و آرامش و تقویت حس امید برای آینده این عزیزان است و همه باید در این مسیر با تقویت حس اعتماد حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان هرمزگان و کادر درمانی شیراز نیز در این مدت با حساسیت و دقت نظر پیگر درمان و امور رفاهی دانش آموزان بوده اند و لحظه ای از این روند غافل نیستند .
گفتنی است مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان به همراه فرماندار ویژه میناب در سفری 2 روزه که به منظور بررسی خدمات انجام شده، کمبودهای احتمالی و پیگیری انتظارات خانواده های مصدوم از وضعیت درمانی فرزندانشان به شیراز انجام شد، از نزدیک با دانش ‌آموزان محدثه شبراه، زینب شعبانی، ملیکا سالاری، سیده فاطمه وحدانی، زینب کریمی و محدثه ذاکری و خانواده آنان دیدار و گفت گو کردند.
در این سفر به منظور تسهیل در جا به‌ جایی و حرکت دانش ‌آموز محدثه شبراه که از ناحیه پا و دست دچار نقص عضو شده است، یک دستگاه ویلچر برقی خریداری شد و با رضایت والدین در حال تنظیم مقدمات ترخیص و انتقال محدثه به شهرستان میناب بودیم که روز گذشته ترخیص شد و به همراه خانواده خود با پرواز از شیراز به بندرعباس و در ادامه به شهر خود میناب اعزام شد و هم اکنون در منزل روند درمان خود را ادامه می دهد.
علاوه بر این، از دانش ‌آموزان زینب شعبانی، ملیکا سالاری، سیده فاطمه وحدانی، زینب کریمی و محدثه ذاکری که هم اکنون در شیراز مراحل درمان خود را دنبال می ‌کنند، عیادت شد و در گفت ‌و ‌گو با کادر درمانی و خانواده‌ های دانش ‌آموزان جزئیات روند درمان این افراد به دقت بررسی شد.
حاصل این دیدارها برنامه‌ ریزی جامع ‌تر برای تسهیل و ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رفاهی دانش ‌آموز مصدوم و خانواده های آنان بود که در فضایی صمیمی دنبال شد.
2 نفر از این افراد طی روزهای اخیر برای کنترل و بررسی روند درمان به شیراز آمده ‌اند و از مجموع دانش‌ آموزان مصدوم تنها 2 نفر در بیمارستان بستری هستند و چهار نفر نیز در سوئیت‌ های اجاره شده در کنار خانواده روند درمانی آنان با بکارگیری پرستار در منزل دنبال می‌شود.
اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان که قصد داشت در اردوی ملی فرزانگان در شیراز شرکت کند، بامداد جمعه 10 شهریور در شهرستان داراب استان فارس واژگون شد که بر اثر آن 9 نفر از دانش آموزان به همراه سرپرست و کمک راننده جان باختند و 34 نفر دچار مصدومیت شدند.
7195/
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.