معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری ملارد گفت: لزوم آسیب شناسی و واکاوی موضوع قومیت و قومیت گرایی در شهرستان ملارد احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی شاهقلیان، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ملارد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با اشاره به تکثر و تنوع بافت جمعیتی در این شهرستان گفت: متاسفانه در طول سنوات گذشته به این موضوع در غربی‌ترین شهرستان استان تهران(ملارد) به نحو دقیق و کارشناسانه‌ای پرداخته نشده و با عنایت به شرایط فرهنگی و اجتماعی جاری و ساری در این حوزه جغرافیایی انتظار می‌رود، به این پدیده بصورتی ویژه توجه شود.

شاهقلیان افزود: به هر ترتیب قومیت و قومیت‌گرایی، حامل و حاوی تهدیدات و فرصت‌هایی است که با مطالعه دقیق و همه جانبه ابعادِ گوناگونِ این پدیده می‌توان به توفیقات شایسته‌تری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیت اجتماعی نائل شد.

وی گفت: شهرستان ملارد با یکسری مسائل خاص به خود مواجه است که با تبیین و واکاوی آن و اتخاذ تدابیر مقتضی و هوشمندانه قادر خواهیم بود به گشایش‌ها و موفقیت‌های هر چه بیشتری نائل شویم و در نهایت از خروجی این توفیقات،تمامی اقشار و گروه‌های اجتماعی مُتِنَفِع و متعاقبا روند حل و فصل مشکلات موجود در این منطقه تسهیل و تسریع خواهد شد.

فیروزه یارمحمدی، رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ملارد نیز در ادامه با بیان به در پیش بودن هفته کتاب و اشاره به تلاش و همت مجموعه مذکور(نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان) برای نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در میان رهنمودها،سخنرانی‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی، برجسته و پر رنگ‌تر از تمامی عرصه‌های دیگر بوده و این امر موید اهمیت بالای کتاب در توسعه و شکوفایی جامعه است.

وی افزود: بسیاری از ناهنجاری‌ها و نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه  با توسعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی حل و فصل و مرتفع خواهد شد و به تبع تحقق این امر و حصول چنین دستاوردی مستلزم همسویی و یکپارچگی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فعال شهرستانی است.

یارمحمدی در خاتمه یادآور شد: امید آن می‌رود در مراسمی که با محوریت و موضوعیت کتاب برگزار می‌شود، مسئولان ادارات، نقش و حضور پر رنگ‌تری ایفاء کنند و انتظار می‌رود از این پس در مراسم این‌چنینی، مدیران شهرستان با حضور پر رنگ‌تر و ملموس‌تر خود به تحقق اهداف تعریف شده در این خصوص کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.