به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز یکشنبه در همایش و گردهمایی مدیران و موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران با عنوان «باغبان مهر و مهربانی» در مرکز همایش های برج میلاد افزود: اگر نگاه ما به حضور بخش غیردولتی نسبت به گذشته تغییر نکند، آینده خوبی در انتظار نظام تعلیم و تربیت نیست.
وی با بیان اینکه مشارکت بخش غیردولتی در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و اجبار است، اظهار کرد: اگر ما دلسوز آینده آموزش و پرورش، کشور و نظام هستیم، هیچ انتخابی غیر از توسعه مشارکت غیردولتی در آموزش و پرورش نداریم.
بطحایی با اشاره به اینکه نگاه جامعه و سیاستگذاران ما به توسعه مشارکت بخش غیردولتی به 2 دلیل خوب نیست، گفت: برخی تصورشان از مشارکت بخش غیردولتی این است که عده ای با رانت وپول، خدماتی با کیفیت پایین ارائه می کنند و سر مردم و دولت را کلاه می گذارند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این دیدگاه مناسبی نیست و همه باید تلاش کنیم این نگاه را تغییر دهیم.
وی گفت: برخی دیگر نیز معتقدند که دولت با مشارکت بخش خصوصی می خواهد وظیفه خود را انجام ندهند، در صورتی که هزینه آموزش عمومی در همه کشورها و نظام ها برعهده دولت و حاکمیت است اما این به این معنا نیست که دولت، مجری آموزش و پرورش باشند.
بطحایی با اشاره به اینکه تامین عدالت آموزشی برعهده دولت است، اظهار کرد: تامین عدالت آموزشی یکی از مهمترین اهداف در آموزش عمومی است و کاهش تصدی گری با کاهش نقش حاکمیتی تعارضی ندارد.
وی گفت: نرخ هزینه آموزش در ایران بسیار بالاست و برای هر دانش آموز به صورت میانگین در طول 12 سال تحصیلی، 3 میلیون تومان هزینه می شود که با توجه به کیفیت مباحث آموزشی، هزینه زیادی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه شهریه مدارس غیردولتی در بعضی از شهرها کمتر از هزینه ای است که دولت پرداخت می کند.
بطحایی با بیان اینکه مشارکت بخش غیردولتی کیفیت آموزشی و زمینه بهره وری را ارتقا می دهد، افزود: هزینه آموزش عمومی برعهده دولت است اما اگر روش اداره مدارس و آموزش را تغییر دهیم با این 3 میلیون تومان می توانیم تا 2 برابر کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم.
ادامه دارد.....
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.