به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین میرزا ملکی روز شنبه در آیین تجلیل از 22 آتش نشان شهر دماوند افزود: 247 مورد آتش سوزی در سال گذشته در دماوند صورت گرفت که 73 مورد آن مربوط به باغات و مزارع، 77 مورد مربوط به ساختمان مسکونی و تجاری و 47 مورد مربوط به وسایل نقلیه بوده است.
میرزا ملکی به کاهش حوادث آسانسور در ساختمان های تجاری و مسکونی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته 4 مورد فقط مربوط به حادثه آسانسور بوده در حالی که در سال گذشته 8 مورد رفع حادثه داشتیم.
مسئول آتش نشانی شهرداری دماوند تصریح کرد: نکته ای که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مشکل امروز آتش نشانی حوزه دماوند است، نحوه خدمات رسانی بوده و آن هم وجود دوگانگی میان سازمان امداد و نجات، شهرداری و معاونت استانداری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آتش نشانی واحدی خدماتی - عملیاتی به دور از هرگونه تعصب قومی و نژادی در طول 12 ماه سال و 7860 ساعت به صورت شبانه روزی تحت نظر شهرداری خدمت رسانی می کند، گفت: یکی دیگر از مشکلات این مرکز صعب العبور بودن برخی مناطق شهری بوده که لازمه آن تامین تجهیزات است.
عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این مراسم اظهارکرد: گرچه تامین تجهیزات آتش نشانی از اهمیت بسزایی برخوردار است اما بیش از 70 درصد موفقیت در عملیات های امدادی داشتن آموزش کافی است.
صفری با بیان اینکه شهر در یک روند قوی قرار گرفته و شاهد توسعه 90 درصدی شبکه معابر هستیم، گفت: شهرداری نگاه ویژه به تمامی حوزه ها دارد و یکی از مهم ترین حوزه ها، حوزه آتش نشانی است و در سال آینده بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص خواهد یافت.
صفری همچنین بیان کرد: ساختمان آتش نشانی مشاء یکی از پروژه های عمرانی حوزه شهری و ایمنی است که رو به تمام بوده و بعد از جذب نیرو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
شهردار دماوند ادامه داد: توسعه و نوسازی ساختمان مرکزی آتش نشانی و همچنین احداث ساختمان دیگری در منطقه جمعیتی گیلاوند از دیگر اقدامات این نهاد شهری است.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.