به گزارش ایرنا ، شاهپور قنبری روز شنبه در جلسه ساماندهی ناحیه صنعتی ملاآقایی جوادآباد و خیرآباد ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: بر اساس قانون حمایت از نواحی صنعتی، تمامی نواحی صنعتی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی باید در اداره و اسناد به شرکت شهرک های صنعتی استانی واگذار شود.
وی افزود: طبق ماده 4 آئین نامه، مالکیت اراضی منابع ملی و دولتی مورد نیاز نواحی صنعتی باید به قیمت منطقه ای و به صورت قطعی به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شود که در خصوص ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی ورامین نیز جهاد کشاورزی شهرستان باید سند را به این شرکت منتقل کند چون دیوان محاسبات اجازه هزینه کردن در جایی که در مالکیت شهرک صنعتی نیست را صادر نمی کند.
قنبری تصریح کرد: در سال 1386 صورتجلسه ای به امضاء نمایندگان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی وقت رسیده ولی تاکنون هیچ نظارت و اداره ای از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در این منطقه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، باید هر چه سریعتر این واگذاری صورت گرفته و سند این منطقه منتقل شود تا بتوانیم کاستی ها را برطرف کرده و واحدهای صنعتی مستقر در این منطقه را از خدمات نواحی صنعتی برخوردار کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در خصوص تبدیل شدن ناحیه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی گفت: منطقه صنعتی خیرآباد با وسعت 350 هکتار، یکی از مناطق مهم صنعتی شهرستان ورامین است که ساماندهی آن برای تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی در دستور کار کمیسیون زیر بنایی دولت مطرح شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 600 قرارداد فعالیت و استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در منطقه صنعتی خیرآباد منعقد شده و تولید کنندگان مشغول فعالیت در این منطقه صنعتی هستند.
قنبری گفت: با جمع آوری اطلاعات منطقه ای و در راستای ساماندهی صنایع مستقر در این منطقه، بررسی وضعیت آن در دستور کمیسیون ساماندهی زیر بنایی دولت قرار گرفت و پس از رفع شدن برخی از مسائل زیست محیطی و جهاد کشاورزی ، تبدیل آن به شهرک صنعتی غیر دولتی ابلاغ می شود.
محمدرضا یوسفی فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: با تعیین تکلیف منطقه صنعتی خیرآباد و شهید ملاآقایی جوادآباد ورامین، پنج هزار فرصت شغلی پایدار در این شهرستان ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان ورامین از 770 واحد صنفی و صنعتی برخوردار است که حدود 350 واحد صنعتی و بیش از 400 واحد آن صنفی هستند.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه صنعتی شهرستان ورامین، بلاتکلیفی منطقه صنعتی خیرآباد است، مشکلی که 20 سال به درازا کشیده و چندین فرماندار در طی این سال ها ساماندهی این منطقه را که یکی از مناطق صنعتی پویا و فعال شهرستان را پیگیری کرده اند.
وی تصریح کرد: صدها واحد فعال که فرصت های شغلی پایداری ایجاد کرده و توان اقتصادی منطقه را افزایش داده بلاتکلیف هستند که باید با تدبیر مسئولان و حمایت های دولت برطرف شود.
یوسفی اظهار کرد: بحث تبدیل شدن منطقه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی در دولت مطرح شده و بررسی های فنی، زیست محیطی و کشاورزی آن صورت گرفته تا زمینه تعیین تکلیف این منطقه فراهم شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر موضوع محصور شدن و تأمین امنیت منطقه صنعتی خیرآباد، بهداشت، حمل زباله و ورودی آن در دستور کار قرار گرفته تا برخی از مشکلات آن برطرف شود.
فرماندار ورامین تأکید کرد: در تبدیل منطقه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی رعایت مسائل زیست محیطی و جهاد کشاورزی در اولویت قرار دارد، ورامین قطب کشاورزی است و حاضر نیستیم حتی یک وجب از بهترین اراضی کشاورزی منطقه برای تبدیل شده به منطقه صنعتی تخریب شود.
وی تأکید کرد: با تعیین تکلیف این منطقه اقتصادی ، 3 هزار فرصت شغلی جدید در ورامین ایجاد می شود.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی جوادآباد گفت: ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی با وسعت 27 هکتار در منطقه ای قرار گرفته که می تواند بسیاری از مناطق روستایی را تحت پوشش قرار دهد.
یوسفی بیان کرد: این منطقه از تمامی زیرساخت ها نظیر راه ، آسفالت ، برق ، آب و تصفیه خانه برخوردار است و در صورت واگذاری به شرکت شهرک های صنعتی می تواند بیش از 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر از حدود 40 واحد صنعتی مستقر در این ناحیه صنعتی ، تنها چند واحد فعال است و با توجه به حمایت دولت از مشاغل روستایی، می توان با تعیین تکلیف آن ، اعتبارات مورد نیاز روستائیان برای راه اندازی فعالیت اقتصادی را جذب کرد.
وی با اشاره به لزوم جذب اعتبارات مربوط به مشاغل روستایی گفت: تعیین تکلیف ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی به حمایت انقلابی مسئولان نیاز دارد چرا که اگر این روند به درازا بیانجامد، ممکن است شهرستان از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بی بهره بماند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.