به گزارش ایرنا، در این نشست که مقرر بود دستگاه های عضو در خصوص بحرانی شدن وضعیت دشت شهرکرد و راهکارهای مقابله با پدیده بیابانی زایی در این منطقه گزارشی ارائه دهند، ضمن تضاد آرا در گزارش های ارائه شده، سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری مطالب ارائه شده را ناقص و غیر کارشناسی دانست و مانع ادامه گزارش دهی مسئولان شرکت آب منطقه ای استان شد.
گورز امیری در این نشست آب منطقه ای استان را به کم کاری و قصور در امر نظارت بر میزان برداشت های آب در دشت های استان به ویژه دشت شهرکرد و خانمیرزا متهم کرد و گفت: درحالی که شرکت آب منطقه ای استان باید با نصب کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب را کنترل و با خاطیان طبق قانون برخورد کند، اما در این خصوص کوتاهی کرده است.
وی که نسبت به کامل و جامع نبودن آمار ارائه شده از سوی شرکت آب منطقه ای معترض بود، مانع ادامه گزارش از سوی نماینده این شرکت شد و افزود: ضروری است تا مسئولان قبل از برگزاری جلسه نسبت به اطلاعات و آمارهای دستگاه خود آمادگی لازم را داشته باشند چرا که همین نقیصه موجب شده تا امروز نمایندگان آب منطقه ای نتوانند وضعیت موجود را به خوبی تشریح کنند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان در برداشت غیرقانونی آب در دشت های استان افزود: دشت شهرکرد و سایر دشت های استان در وضعیت بحرانی قرار دارد از همین رو ضمن نظارت جدی تر بر میزان آب برداشتی در این مناطق، باید راهکارهای احیای این دشت ها نیز به طور ویژه پیگیری شود.
امیری با انتقاد از نحوه مدیریت آب در استان اظهار کرد: مدیریت نادرست، سبب برداشت های غلطی از منابع آب زیرزمینی شده که باید در این خصوص دقت نظر بیشتری شود.
همچنین در این نشست سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اقدامات این نهاد در خصوص اصلاح الگوی کشت در جهت کاهش مصرف آب در دشت شهرکرد گزارشی ارائه داد که از سوی کارشناسان آب منطقه ای موجب اختلاف نظر شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 11 دشت است که از این تعداد دشت های جوانمردی، سفیددشت، شهرکرد، بروجن و فرادنبه به تازگی از وضعیت ممنوعه به ممنوعه بحرانی تغییر یافته و چهار دشت کیار، بروجن- فرادنبه، گندمان- بلداجی، لردگان و مالخلیفه نیز ممنوعه شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.