به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در جلسه تعیین تکلیف طرح 2 هزار و 200هکتاری باغداری و زراعت سودجان شهرستان شهرکرد اظهار کرد: در این کارگروه ها باید بصورت تخصصی در خصوص اعتبارات و تسهیلات هزینه شده، دلایل اجرایی نشدن تعهد دولت در تامین سهم خود، مسایل حقوقی، علت طولانی شدن زمان اجرا، تعیین سهم زراعت و باغداری ، ارایه راهکارهایی برای تامین مالی مابقی طرح و احراز شرایط واگذاری آن به سر مایه گذار پاسخ داده شود.
وی بیان کرد: کارگروه مالی با حضور نمایندگان استانداری، جهاد کشاورزی، بانک زمین و کشاورزان و کارگروه فنی و حقوقی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی،فرماندار شهرکرد و مدیران عامل شرکت تعاونی برگزار شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ابتدای اجرای این طرح سهم آورده مردم حدود 15درصد در نظرگرفته شد و اجرای دو سوم طرح باغداری و یک سوم زراعت در زمین های این منطقه متناسب با اقلیم استان نیست که این موضوع نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری سهم تعیین شده باغداری وکشاورزی را نتیجه چندین جلسه و حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی به استان اعلام کرد.
طرح باغداری در اراضی شیبدار و زراعت در زمینهای مسطح از سال 87با تجمیع مالکیتهای مردمی در سودجان به عنوان یکی از طرحهای بزرگ کشاورزی کشور آغاز شد .
به گفته فرماندار شهرستان شهرکرد این طرح با 260 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و آورده مردمی تاکنون 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خبرنگار شکوفه سلیمانی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.