به گزارش ایرنا ، همه ساله با آغاز فصل برداشت محصول گندم ، کشاورزان دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت ، گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی و سیلوی ورامین تحویل می دهند تا از دریافت پول گندم های تحویلی مطمئن و در چرخه اقتصادی کشور ، دست دلالان را کوتاه کنند.
تبلیغات صورت گرفته در سال های اخیر باعث شد تا بسیاری از کشاورزان ، محصولات تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند به گونه ای که به گفته مسئولان اداره سیلو و غله ورامین ، میزان خرید گندم از 64 هزار تن سال گذشته ، به 80 هزار تن افزایش یابد ، رقمی که برای این بخش از استان تهران رکوردی جدید به حساب می آمد.
بسیاری از کشاورزان با اطمینان از این که بلافاصله پس از تحویل گندم ، پول خود را دریافت می کنند محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دادند ولی با گذشت پنج ماه از زمان تحویل ، بسیاری از کشاورزان پول های خود را دریافت نکرده اند.
عدم پرداخت مطالبه کشاورزان در حالی است که زمان کشت پائیزه گندم در سال زراعی جدید در دشت ورامین آغاز شده است.
یکی از کشاورزان ورامینی به خبرنگار ایرنا گفت : خرداد ماه امسال گندم های خود را با قیمت کیلویی یک هزار و 200 تومان به مراکز دولتی واگذار کرده ایم و امروز برای کاشت گندم مجبوریم که گندم گواهی شده را به قیمت یک هزار و 700 تومان از جهاد کشاورزی بخریم.
محمد شیرکوند افزود : نیمی از پول گندم ما هنوز پرداخت نشده و بسیاری از کشاورزان برای آغاز کشت گندم با مشکل جدی مواجهند.
وی تأکید کرد: اگر قرار باشد که پول کشاورزان با این میزان تأخیر پرداخت شود ، بسیاری از کشاورزان سال آینده گندم خود را به مراکز دولتی تحویل نمی دهند.
علی ابراهیمی یکی از کامیون داران ورامینی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : بسیاری از کامیون داران ورامین ، پول کرایه حمل گندم را از کشاورزان طلبکارند و به دلیل عدم پرداخت پول کشاورزان ، کامیون داران نیز نتوانسته اند به پول خود برسند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: جهاد کشاورزی فقط مسئول تولید محصول گندم است ولی با این وجود پیگیری لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان صورت گرفته است.
محمدحسین تاجیک افزود : سال گذشته بیش از 10 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت انواع محصول گندم رفته که اطمینان از خرید تضمینی گندم می تواند کشاورزان را به کشت این محصول ترغیب کند.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق استان تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : در ابتدای فروش گندم به مراکز دولتی ، 50 درصد از پول گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
محمد گلدستانی افزود : لیست مطالبات کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده اند تهیه شده و به مرور این مطالبات به حساب کشاورزان پرداخت می شود.
وی بیان کرد : پیگیری های لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان صورت گرفته و به زودی با تمامی این افراد تسویه حساب می شود.
بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین ، قرچک ،پیشوا و پاکدشت در سال زراعی گذشته زیر کشت گندم رفته بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.