به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید استان تهران در محل استانداری افزود: متاسفانه با رشد نامتوازن شاخص های توسعه درپایتخت روبرو هستیم که این نگران کننده است و برخلاف تصور همگان وضعیت شاخص های توسعه تهران نسبت به بقیه کشور وضعیت مطلوبی نیست.
وی ادامه داد: بحران آب، آسیب های اجتماعی و در صدر آن بحث طلاق در تهران نگران کننده است.
به گفته عارف حاشیه نشینی و مسایل محیط زیستی از دیگر مشکلات استان و شهر تهران است.
وی تاکید کرد: وضعیت تهران در بحث اقتصاد دانش بنیان نیز مطلوب نیست و بافت های فرسوده پایتخت نیز نگران کننده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازسازی و نوسازی اماکن عمومی و ورزشی و توسعه و بهره برداری از مترو در شهرستان های استان باید مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به انتخاب 21 عضو شورای شهر تهران از لیست امید و همسو بودن 35 نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی با دولت دوازدهم گفت: این موضوع ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی برای شهروندان برای دولتمردان مهیا کرده است.
عارف همچنین از خدمات شایسته سیدحسین هاشمی تشکر کرد و برای محمدحسین مقیمی در سمت استاندار تهران آرزوی موفقیت کرد.
* *دولت در دژ دین حفاظت می شود
حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این آئین گفت که دولت در دژ دین حفاظت می شود و فرهنگ، اخلاق، روحیه خدمت باید در مسئولان متبلور شود.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی و اساسی برای هر مسئولی این است که اعتقادات دینی، اخلاق اسلامی، دلسوزی برای دیگران و روحیه کار را به صورت فرهنگ در جامعه تسری دهد.
وی با بیان اینکه خدمتگزاری باید یک اصل در کار مسئولین باشد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون تمامی استاندارانی که در تهران فرصت خدمت رسانی پیداکردند؛ مومن، متعهد و از سعه صدر برخوردار بودند.
به گزارش ایرنا، صبح امروز(دوشنبه) آئین تکریم و معارفه سیدحسین هاشمی و محمدحسین مقیمی استانداران پیشین و جدید تهران با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران،ری و تجریش، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و فرمانداران و بخشداران و مدیران دولتی و دستگاه های مختلف استان تهران در محل استانداری برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.