به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران روز سه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات و چالش های ترافیکی حوزه شرق استان تهران که با حضور مسئولان شهرستان های دماوند، پردیس، فیروزکوه، پاکدشت و ورامین در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات موجود باید با همکاری و تعامل مسئولان استانی و شهرستانی مرتفع شود.
وی گفت: بسیاری از مشکلات با هم پوشانی و تعامل رفع می شود که با توجه به مطالبات مطرح شده و همچنین با توجه به اینکه استان تهران در این زمینه فقیرترین استان است، لازمه آن انجام اقدامات و کارهایی است که امنیت جاده ها را تامین کند.
سردار ناظری تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می توان به صورت صحیح بحران را مدیریت کنیم، تشکیل کارگروه های مدیریتی و رصد حادثه در زمان وقوع است؛ زمانی در انجام کارهای اجرایی موفق خواهیم بود که ستاد هدایت به درستی مدیریت کند.
همچنین سرهنگ سیاوش محبی در ادامه این جلسه با اشاره به کاهش 22 درصدی تصادفات در محورهای شرق استان تهران طی شش ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی مشکلات و چالش های ترافیکی و مطالبات محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه ساز برگزار شده است.
وی با بیان اینکه 64 دوربین سرعت خودروهای عبوری در حوزه شرق استان تهران کنترل می کنند، افزود: هم اکنون 8 دستگاه دوربین فعال در آزاد راه تهران – پردیس نصب شده که قادرند میانگین سرعت خودروها را محاسبه کنند و در صورت افزایش سرعت پلاک خودرو به طور اتومات ثبت و به سامانه پلیس راهور جهت اعمال جریمه منتقل می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مکانیزم دوربین‌های به گونه ایی است که هر خودرویی فاصله 2 دوربین را با زمان کمتر از حد تعیین شده طی کند، متخلف بوده و جریمه می شود.
فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه دوربین در محور قدیم جاجرود و هراز در هفته آینده نصب می شود، ادامه داد: یکی از مشکلات این محورها نبود پایگاه های امداد و نجات به میزان کافی است که همین امر موجب شده تا نیروهای امدادی برای کمک در زمان حادثه، مدت زمان زیادی را صرف کنند.
لازم به ذکر است در این جلسه به مشکلاتی همچون نبود روشنایی کافی در کمربندی بومهن، وجود دوربرگردان های پرخطر در محورهای اصلی، ساماندهی آسفالت بزرگراه ها، برطرف کردن نقاط حادثه خیز، کمبود امکانات در بیمارستان فیروزکوه در زمان وقوع حادثه، نبود اعتبارات کافی و ... پرداخته شد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.