سرهنگ رضا عزیزی عصر چهارشنبه در آیین گردهمایی و تجلیل از دست اندرکاران و تلاش گران ارتقای ایمنی راه ها در سفرجاده ای همدان افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از فوت شدگان حوادث ترافیکی استان همدان در سال گذشته 50 درصد بین 20 تا 50 ساله بودند که از این تعداد 73 درصد مرد و 27 درصد زن بودند.
وی افزود: 18 درصد جان باختگان سال گذشته در استان همدان زیر 20 سال ، 15 درصد 21 تا 30 سال، 20 درصد 31 تا 40 سال، 15 درصد 41 تا 50 سال ، 13 درصد 51 تا 60 سال و 19 درصد بالای 60 سال سن داشتند.
وی با بیان اینکه چهار عامل انسانی، راه، وسایل نقلیه و شرایط جوی زمینه ساز تصادفات است تصریح کرد: همچنین مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشورهای توسعه یافته فزونی خودروها، مهارت نداشتن رانندگی، عدم زیرساخت های ارتباطی از دیگر عوامل مرگ و میر است.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در سال 85 تصادفات برون شهری استان همدان منجر به فوت 667 نفر شده است که در سال گذشته به 358 نفر کاهش یافت و به طور سالانه 6/4 درصد تصادفات جاده ای کاهش داشته است.
عزیزی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با همکاری پلیس راه 106 نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده که 36 نقطه اصلاح شده که به 70 نقطه حادثه خیز کاهش پیدا کرده است.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: 49 درصد تصادفات برون شهری استان همدان به دلیل واژگونی خودرو است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.
عزیزی با بیان اینکه حوادث ترافیکی از سال های 85 تا 95 ، 46 درصد کاهش داشته است افزود: همچنین23 درصد تصادفات جاده ای ناشی از سرعت غیر مجاز است.
وی با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات برون شهری باید نیوجرسی را جایگزین گاردریل کرد گفت: برابر با دستورالعمل مصوب شده، باید از نیوجرسی به عنوان حفاظ مطمئن در محورهای استان استفاده و نسبت به جمع آوری گاردریل عامل تشدید کننده تصادفات اقدام شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: چهار عامل انسان، جاده، شرایط آب و هوایی و وسیله نقلیه عامل تصادف جاده ای هستند.
بهروز کارخانه ای افزود: 100 درصد عوامل تصادفات جاده ای عامل انسانی است چرا که انسان باید بداند در چه لحظه ای حرکت و توقف کند.
وی تصریح کرد: در جهان سالانه یک میلیون و 240 هزار نفر به علت حوادث سوانح جاده ای فوت می کنند و در زمانی که شرایط جوی تغییر و گرم می شود مرگ و میر ناشی از تصادفات افزایش پیدا می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: در سال های 90 تا 94 در محور نهاوند - فیروزان 197 فقره حادثه ایجاد شده که از این تعداد 91 مورد مرتبط با حوادث اقلیمی بوده است.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سال های 2011 تا 2020 را دهه کنش و اقدام برای ارتقای ایمنی جاده ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده ای اعلام کرده است و همچنین شورای فرهنگ عمومی 7 اردیبهشت ماه را به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم سالانه ثبت کرده است.
استان همدان حدود پنج هزار انواع راه دارد.
7523/2087خبرنگار : مرضیه بختیاری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.