مسئول بسیج اصناف تهران با بیان اینکه نمایشگاه یادیاران با همکاری مشترک بسیج اصناف و ناحیه مقاومت شهید مطهری درباغ موزه قصر برپاشده است به ایرنا گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم ، برکاتی مضاعف به این نمایشگاه دفاع مقدس داده است.
سرهنگ جواد خسروی با اشاره به اینکه بیش از 20 غرفه مختلف دراین نمایشگاه برای بازدیدکنندگان بر پا شده است ، افزود: دراین نمایشگاه خدماتی را که اصناف در هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان ارائه می کردند نمایش داده می شود.
وی با بیان اینکه کلیه خدماتی که توسط اصناف در دوران دفاع مقدس به رزمندگان ارائه می شد صلواتی بود اظهارداشت : این نمایشگاه تلفیقی از خدماتی است که درگذشته به رزمندگان داده می شود مانند پیریشگاه و نانوایی صلواتی و خدمات امروزی مانند طب اسلامی ، نرم افزارها می باشد.
مسئول بسیج اصناف استان تهران با اشاره به اینکه دراین نمایشگاه یک سری ادوات نظامی به نمایش گذاشته شده است ، تصریح کرد: این داوات نظامی مورد توجه بسیاری از مردم از جمله ، نوجوانان و جوانان قرار گرفته است وآنها با این داوات نظامی عکس های یادگاری می گیرند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه هرشب نمایشنامه کانال کمیل در این نمایشگاه اجرا می شود، گفت : درپایان نمایشنامه همانند هیات های مذهبی مرثیه سرایی و نوحه خوانی انجام شده از مردم پذیرایی می شود.
دراین نمایشگاه که تا 6 مهرماه ادامه دارد علاقمندان می تواند از غرفه های زیارت مجازی امام رضا علیه السلام ، اولین نمایش واقعیت افزوده(AR) با عنوان جنگ تمدن ها درکشور، اولین نمایشگاه واقعیت افزوده (VR) با عنوان واقعه عاشورا، اجرای تئاتر دفاع مقدس کانال کمیل با انجام انفجارات بصورت جلوه های ویژه ، طب اسلامی ، دستاوردهای بیناد برکت ، مهد قرآنی به همراه بازی و سرگرمی کودکان، اقتصاد مقاومتی ، نقش اصناف در دفاع مقدس با عرفه های نانوایی صلواتی ، خدمات ساعت صلواتی ؛ تعمیرات عینک صلواتی و خیاطی صلواتی بازدید کنند.
31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است .
در ٣١ شهریور ١٣٥٩ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهوراسبق عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون این کشورو با پاره کردن قرارداد ١٩٧٥ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.
انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.