به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز شنبه در آیین نکوداشت بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان پیشوا که در سالن ولایت این مدیریت برگزارشد اظهار کرد: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی که دشمنان جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند ، این معلمان و دانش آموزان بودند که بیشترین خدمات و توجهات را به انقلاب و نظام صورت دادند.
وی افزود : امروز نیز اگر معلمان انسان های درستی را تربیت کنند، این افراد در آینده خادمین این ملت خواهند بود و چرخ های نظام را به سمت تعالی و پیشرفت به چرخش در می آورند.
وی بیان کرد: کسانی که شغل معلمی را با تمامی کاستی های آن برگزیده اند،اداره کننده باواسطه یا بی واسطه کشورند و همواره با تلاش و همت خویش ، نظام جمهوری اسلامی را در مقاطع مختلف از خطرات نجات داده اند.
محمدی اظهار کرد: جامعه امروز ما همواره مورد تاخت و تاز فرهنگ های مختلفی قرار گرفته و استکبار جهانی برای منحرف کردن آن از هر وسیله ای استفاده می کنند لذا امروز نیاز داریم تا فرهنگی را در جامعه ترویج دهیم که سازگار با فرهنگ بومی و دینی باشد.
فرماندار پیشوا با بیان این که خداوند سبحان نخستین معلم و تربیت کننده انسان است افزود : خداوند برای تکامل همه موجودات و به ویژه انسان که دارای قدرت تفکر، اندیشه و انتخاب است، دو ولایت تکوینی و تشریعی را تعیین کرده است.
وی افزود: ولایت تکوینی در انسان از تشکیل اولین سلول وجودی آن آغاز و تا زمانی که رشد و نمو می کند ادامه دارد و به موازات این ولایت، ولایت دیگری به نام ولایت تشریعی وجود دارد که در واقع نقش معلمان در تکامل انسان، همان ولایت تشریعی است که همزمان با رشد جسمی افراد، رشد عقلانی آنها را جهت می دهند.
فرماندار پیشوا بیان داشت: رفتار همه موجودات زنده در هر دو ولایت، عمل و عکس العملی از یک محرک است که منتج به یک پاسخ می شود که در انسان، این پاسخ را رفتار می نامیم و هر چه اصل و ریشه رفتارها از خردمندی، خردگرایی و عقلانیت بیشتری برخوردار باشد، رفتار مطلوب تر و قوی تر بروز می کند.
محمدی با بیان اینکه انسان جانشین و امین خداوند بر روی زمین است گفت: بی شک معلمان بهترین انسان هایی هستند که می توانند آنچه که خداوند به پیامبرانش دستور داده، به دیگران منتقل کنند و بهترین کسانی هستند که می توانند مخاطب انبیا و اولیای الهی قرار بگیرند.
وی تأکید کرد: جامعه امروز ما مورد تاخت و تاز فرهنگ های مختلفی قرار گرفته است و چنین امری طبیعی است، زیرا فاصله افراد و کشورهای دنیا هر روز کم و کمتر و فضاهای دینی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دنیا به هم پیوسته تر می شود و این پیوستگی، ما را مجاب می کند که فرهنگی را در جامعه ترویج دهیم که سازگار با فرهنگ بومی و دینی باشد.
وی افزود: اگر فرهنگ دینی ما معرفی نشود، همه افراد جامعه با یک بحران جدی روبرو خواهیم شد و آن بحران اخلاقی است.
در پایان این مراسم از تنی چند از بازنشستگان آموزش و پرورش قرچک تجلیل به عمل آمد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدحسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.