محمود پوردیوان بیگی مقدم روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی شهرستان دماوند که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری شهرستان برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اربعین حسینی دماوند اشاره و اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی با همت دستگاه های دولتی و کمک های مردمی به صورت مستقیم و غیر متمرکز توسط این ستاد صورت گرفت.
وی ادامه داد: 2500 بطری دوغ، 6 تن سیب، 35 هزار لیتر آب معدنی و آشامیدنی، 300 کیلوگرم عسل، 2 تن انار، 100 عدد پتو، 3 هزار کیسه زباله و 3 هزار کیلوگرم آرد از جمله اقلام اهدایی به این ستاد در شهرستان بود که به صورت غیر نقدی در اختیار زائران قرار گرفت.
رئیس اداره ارشاد دماوند با بیان اینکه سال گذشته موکب امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان سال گذشته از یک‌هزار و 100 نفر از زائران دماوندی در سه وعده و همچنین 2 هزار زائر پیاده کربلا را پذیرایی کرد، خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی جمع آوری شده از طریق مردم و خیرین نیز 129 میلیون تومان بود.
پوردیوان بیگی مقدم تصریح کرد : درسال گذشته 60 نفر به مدت 20 روز برای آماده سازی موکب و پذیرایی از زوار فعالیت داشتند و پذیرایی از زوار طی شش روز صورت گرفت که امسال در نظر داریم یک هزار و 200 و یا در صورت امکان یک هزار و 500 نفر را در موکب اسکان دهیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته کمک هایی که به موکب امام حسن مجتبی (ع) شهرستان دماوند صورت گرفته در طول 2 سال جمع آوری شد و به صورت غیر متمرکز بود ولی امسال درنظر داریم تمامی کمک ها را به صورت یکجا و متمرکز جمع آوری کنیم.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این جلسه به موضوع اربعین حسینی (ع) و بزرگترین راهپیمایی های بزرگ جهان در این روز اشاره کرد و افزود: این آیین باشکوه در طی سال های اخیر پیام بزرگ نهضت اباعبدالله حسین (ع) را به دنیا مخابره می کند و نه تنها در این راهپیمایی شیعیان شرکت می‌کنند بلکه از اهل تسنن و دیگر ادیان نیز حضور دارند.
وی ادامه : موکب امام حسن مجتبی (ع)، محل اسکان زائران شهرستان دماونداست که با داشتن نیروهای فعال و حمایت های خیرین، توانایی اسکان تا 1500 نفر را داد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی در پایان گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات برای هر شهرستان سهمی در نظر گرفته که سهم شهرستان دماوند 200 میلیون تومان است که امیدواریم با کمک مردم، همایت مسئولان و خیرین به این مهم دست یابیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.