به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز شنبه در جشنواره شهید رجایی شهرستان زنجان افزود: مهمترین مسئولیت مدیران تعریف ساختار درست اجرایی و نظارتی در دستگاه هاست.
وی یادآورشد: انتخاب برخی کارکنان و دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی به منزله این نیست که سایر دستگاه ها و کارکنان در انجام مسئولیت خود کوتاهی کرده اند.
رحمتی اظهار کرد: گاه آمارهای متناقضی از عملکرد و بهره وری در دستگاه های دولتی منتشر می شود اما باید متوجه بود که این سخنان نسبی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه سیستم ارتقا و پیشرفت در چارچوب اداری نواقصی دارد، گفت: در سیستم مدیریتی فعلی، یک کارشناس با تمام تلاشی که برای ارتقای خود انجام می دهد، آنچنان که انتظار دارد بر اساس لیاقت ها و شایستگی ها پیشرفت نمی کند و این موضوع منجر به کاهش انگیزه وی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در جهان سیستم ارتقا بر اساس شایستگی ها و تخصص ها رخ می دهد اما با وجود گذشت بیش از سه دهه، هنوز سیستم مدیریت و ارتقای کشور ساماندهی نشده است.
رحمتی تاکید کرد: در زمان انتقاد از چنین سیستمی باید به خاطر داشت که خودمان به این روش دامن زده ایم، همانگونه که هم اکنون مشخص نیست که تصمیم دولت برای استفاده نکردن از افراد بالای 50 سال در مسند مدیریت تا چه میزان عملیاتی می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: علاوه بر این مساله، مدیران نباید دامنه روابط خود با کارکنان و زیر دستان را محدود کنند و اجازه انتقاد از عملکرد خود را به شخصی ندهند.
وی بدنه دولت را بسیار بزرگ توصیف و اضافه کرد: به حتم اگر این ساختار دست بخش خصوصی بود، می توانست با نیرویی کمتر همین عملکرد را داشته باشد.
جشنواره شهید رجایی فرصتی برای تجلیل از دستگاه ها، کارکنان و اصناف منتخب است.
در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از دستگاه های شهرستانی نمونه از 12 نفر از کارکنان دستگاه ها و اصناف مختلف تجلیل شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.