به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زرافشان روز یکشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان افتخار آفرین کنکور سراسری96 شهر تهران در دبیرستان دخترانه شاهد هفتم تیر منطقه 6 اظهار کرد: نخبگان کشور باید در عرصه های مختلف و مورد نیاز جامعه ورود کرده و اسباب پیشرفت کشور را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجه رتبه های تک رقمی کنکور سراسری96 در شهر تهران نشان دهنده تلاش و برنامه ریزی موفق اداره آموزش و پرورش شهر تهران است، افزود: مهمتر از این تلاش، کوشش، مسئولیت پذیری و سخت کوشی این دانش آموزان و فراهم کردن شرایط لازم در خانه و مدرسه، زمینه چنین موفقیتی را فراهم کرده است.
زرافشان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای دستیابی به موفقیت گفت: تلاش و سخت کوشی بدون برنامه ریزی مؤثر نیست، برخی تصور می کنند رتبه های برتر کنکور تفریح و ورزش را از برنامه خود حذف می کنند، در صورتی که این دانش آموزان در برنامه شخصی خود علاوه بر تحصیل، به نیازهای فردی و سلامت جسمانی توجه می کنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خطاب به نفرات برتر کنکور سراسری96 اظهار کرد: شما اکنون وارد مرحله جدید از زندگی فردی و اجتماعی می شوید، تغییر نقشی در زندگی شما اتفاق افتاده و مسئولیت حمایت و دفاع از مام وطن بر دوش شما خواهد بود که برای سربلندی ایران، بیش از گذشته تلاش کنید.
وی گفت: رتبه های برتر کنکور پیامی به مسئولان کشور است که در آینده شاهد حضور این افراد در توسعه علمی، فرهنگی و هنری کشور باشند و همچون دکتر محمود حسابی و مریم میرزاخانی نام ایران را سربلند کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: براساس نظریه شکل گیری سرمایه در کشور، عامل تحول هر کشوری، منابع انسانی است، منابعی که ارزش آفرین باشد و ارزش افزوده و سرمایه تولید کند و نخبگان جزء عوامل کلیدی هستند که با اقدامات موثر خود منابع طبیعی و فیزیکی را تبدیل به سرمایه می کنند.
زرافشان با بیان اینکه ایران دومین کشور دنیا از جهت بیشترین فارغ التحصیل رشته مهندسی است، اظهار کرد: در رشته علوم تجربی و حوزه میان رشته ای از جمله زیست فناوری، نانو و سلول های بنیادی نیز جوانانی خلاق در حال تحصیل و فعالیت هستند که می توانند ارزش افزوده بیشتری را ایجاد کنند.

*نخبگان سرمایه های اجتماعی کشور هستند
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین از نخبگان به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: این افراد بخش اعظمی از زندگی خود را صرف خدمت به جامعه و تولید ثروت و سرمایه می کنند که ارزشمند است.
عباسعلی باقری افزود: مرحوم مریم میرزاخانی یکی از سرمایه‌های اجتماعی کشور بود که در ماه‌های اخیر وی را از دست دادیم؛ او در مدرسه فرزانگان منطقه 6 تهران تحصیل کرده بود و در جهان افتخارآفرینی کرد و همچنین پروفسور محمود حسابی نیز علاوه بر زندگی شخصی زیبایی که داشت، با اقدامات خود در عرصه علم نام ایران را در جهان پرآوازه کرد.
وی با بیان اینکه 17 رتبه از 50 رتبه برتر کنکور سراسری96 مربوط به تهران است، اظهار کرد: این افراد سرمایه اجتماعی برای کشور محسوب شده و می توانند با علم و دانش و اقدامات خود نام ایران را در جهان پرآوازه کنند.
در پایان این آیین از رتبه های برتر کنکور سراسری 96 در گروه علوم تجربی؛ امیرپاشاپور یگانه رتبه هشت، گروه علوم ریاضی و فنی؛ علی فاطمی مفرد رتبه سه، محمدحسن احمدیارندی رتبه چهار، سعید نعیمی رتبه پنج، محمد قیدی رتبه هفت، آروین آذرمینا رتبه 9 تجلیل شد.
همچنین از رتبه های برتر کنکور سراسری 96 در گروه علوم انسانی؛ عرفان میران زاده مهابادی رتبه یک، یلدا حجتی رتبه 2، علی مهرابی رتبه سه، سید امیر احسان میری رتبه پنج، مصطفی نوذری رتبه هفت، زهرا شیدائیان آرانی رتبه 9، فاطمه حیدری رتبه 10، گروه زبان های خارجی؛ ارشیا زاهدی پور خامنه رتبه یک، رضا قانع خیابانیان رتبه 2 و گروه هنر؛ سما معیری رتبه یک، آویتا آراکیلیان رتبه 2 تجلیل شد.
آیین تجلیل از دانش آموزان افتخار آفرین کنکور سراسری 96 شهر تهران با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل، ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، ایرج حسابی و جمعی دیگر از مسئولان در دبیرستان دخترانه شاهد هفتم تیر منطقه6 برگزار شد.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.