به گزارش ایرنا، امیراله حقیقی روز شنبه در نشست خبری برنامه های گرامیداشت هفته دولت افزود: بیشتر این پروژه ها، طرح‌های زیربنایی هستند که در حوزه های بهداشت و درمان، ‌فرهنگی، ورزشی، خدماتی و اشتغالزایی اجرا شده اند.
وی همچنین از اعتبارات ویژه تخصیص یافته به روستاهای شهرستان اسلامشهر خبر داد و گفت: 12میلیارد تومان از محل مالیات برارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان اختصاص یافته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر، توجه به توسعه زیرساخت‌های روستایی را مهمترین اولویت برای تخصیص این میزان اعتبار دانست و اظهار کرد: در اسلامشهر روستاهایی مانند شاطره و گلدسته با وجود بیش از 12 هزار نفر جمعیت در هر یک از آنها، فاقد دهیاری هستند که مشکلات زیرساختی فراوانی دارند.
وی افزود: درهمین ارتباط حدود 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی، ‌اصلاح معابر و بهبود وضعیت آب شرب این 2 روستا در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان اسلامشهر همچنین ‌از آغاز عملیات اجرایی تمامی پروژه های سفر استانی رئیس جمهوری به این شهرستان خبر داد و گفت: در این سفر 650 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های شهرستان اسلامشهر اختصاص داده شد که تمامی این پروژه ها در مرحله اجرا هستند.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت کمربندی شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان اظهار کرد: کارگاه احداث قطار شهری اسلامشهر نیز راه اندازی و فاز نخست آن به طول هفت کیلومتر در حال احداث است.
فرماندار اسلامشهر گفت: عملیات احداث ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان نیز مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
حقیقی همچنین به اقدامات گسترده دولت یازدهم برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: 15 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی و شهری اسلامشهر هزینه شده است.
وی با اشاره به روند احداث بیمارستان 400تختخوابی اسلامشهر، افزود: با پیگیری‌های
انجام شده،‌ ساخت یک مرکز دیالیز نیز در این بیمارستان پیش بینی شده است.
وی همچنین به اقدامات انجام شده برای توسعه و تجهیز راههای ارتباطی شهرستان اسلامشهر کرد و گفت: تامین روشنایی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی از جمله طرح های درحال اجرا برای این منظور است.
حقیقی، محور ارتباطی اسلامشهر به اتوبان قم(جاده شورآباد) را از جمله مسیرهای پرتردد شهرستان ذکر کرد و افزود: برای تعریض و تامین روشنایی این جاده نیز اقداماتی انجام شده است.
فرماندار اسلامشهر افزود: احداث ایستگاه اسلامشهر در مسیر خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از دیگر طرح های دردست اجرا برای توسعه بخش حمل و نقل شهرستان اسلامشهر است.
شهرستان اسلامشهر در جنوب‌غربی استان تهران شامل سه بخش مرکزی، ‌احمدآباد مستوفی و چهاردانگه بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اکبرکریمی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام:7251/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.