به گزارش روز جمعه ایرنا شهرستان دماوند شامگاه گذشته در جریان برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی، میزبان اجراهای موسیقی نواحی، ملل و ردیف دستگاهی بود.
گروه های موسیقی «سیف الدین» به سرپرستی ابوالحسن خوشرو از شهر ساری، گروه «آما» به سرپرستی تیمور ویسی ورمزانی از شهر روانسر، گروه و«ونو» به سرپرستی سبحان امرایی از شهر کوهشت، گروه «چکاوک» به سرپرستی علی صدیقی راد از شهر دزفول در این جشنواره در شهرستان دماوند برنامه خود را اجرا و با یکدیگر رقابت کردند.
همچنین این شهرستان در بخش ملل شاهد دو نوازی «سداد آنار و سرجان پشان» از کشور ترکیه بود.
محمود پوردیوان بیگی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در رابطه با برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در این شهرستان گفت: این جشنواره با محوریت امام رضا(ع) در راستای گسترش فرهنگ و سیره رضوی برای دومین بار در شش شهرستان استان تهران و در سطح کشور برگزار می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان دماوند در سال گذشته رتبه دوم میزبانی نخستین جشنواره آواها و نواهای استان تهران را کسب کرد.
دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از بخش های مهم پانزهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می شود.
اختتامیه این جشنواره بعد از برگزاری اجراها در شش شهرستان استان تهران(قدس، قرچک، دماوند، اسلامشهر، پاکشت و رباط کریم) روز شنبه 7 مردادماه ساعت 17 در تالار وحدت برگزار و از برگزیدگان تقدیر می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری- انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.