به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری گفت: مشکل آمریکایی های با ملت ایران بر سر منابع و منافع نیست بلکه مشکل اصلی آنان با اسلامی ناب محمدی ملت ایران است چرا که غربی ها همواره از عربستان به دلیل اینکه اسلام آمریکایی را ترویج می دهد حمایت می کنند.
وی تنها راه مقابله با زیادی خواهی آمریکایی ها و هم پیمانانش را مقاومت دانست و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به فضل الهی در مقابل تمامی کار شکنی ها و تحریم های ظالمانه ای که کنگره، سنا و رئیس جمهور دیوانه آمریکا بر علیه ایران انجام می دهد مقاومت خواهند کرد و این دشمنان ما هستند که باید خسته شوند و دست از کارهای برشرمانه خود بردارند.
شاهچراغی در ادامه به اشغال 70 ساله خاک فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون نشست های زیادی با عناوین مختلف در خصوص موضوع اسرائیل شکل گرفته که هیچ کدام برای مردم فلسطین سودی در بر نداشته ولی از زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شده و امام خمینی(ره) رسما از آرمان فلسطین حمایت کرد شاهد تحولات و پیروزهای زیاد مردم فلسطین هستیم.
وی پیروزهای جنگ هشت روزه و 22 روزه را حاصل مقاومت ملت فلسطین و حمایت ایران از این ملت مظلوم برشمرد و خاطر نشان کرد: پیروزی دیگری که ملت مظلوم فلسطین با مقاومت خود اخیرا بدست آورد عقب نشینی اسرائیلی ها از گیت گذاری در ورودی مسجد القصی بود.
شاهچراغی با بیان اینکه مناطق مرزی صعب العبور لبنان و سوریه مدت ها در دست تروریست های جبهه النصره بود و تلاش های ارتش لبنان برای آزادی این منطقه جواب نمی داد افزود: نیروهای مقاومت وقتی پا در این میان گذاشت به راحتی تمام تروریست های از این منطقه خارج و به اسارت گرفتند که این کار بزرگ اهمیت جبهه مقاومت را بر همگان روشن ساخت.
وی در بخش دیگر سخنان خود به هفته حج و اعزام حجاج ایرانی به عربستان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس روایات مختلف حج یک واجب الهی است و اعزام زائران به حج تصمیم سازمان حج نیست بلکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی است.
شاهچراغی ادامه داد: عربستان به عنوان میزبان حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی باید کرامت و امنیت تمامی حجاج را فراهم نمایند تا شاهد حوادت دلخراشی مانند حادثه منا و مسجد الحرام بار دیگر نباشیم.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.