چیزی که من می‌خواستم بگویم این است که در دورانی بسیار دشوار که ما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو هستیم و در عین حال منابع ناکافی داریم، تنها می‌توانیم با تهدیدات فوری مقابله کنیم.

عضو کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به چالش‌های داخلی و خارجی آمریکا اذعان کرد: این کشور توان مداخله نظامی را در جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش جماران؛ «کریستوفر کونز»، سناتور دموکرات در سخنانی در موسسه خاورمیانه در پاسخ به پرسشی گفت: من اصلا نگفتم که اصل عدم مداخله را اجرا کنیم، من گفتم اگر به فهرست چالش‌هایی که امروز آمریکا با آن مواجه است نگاه کنید و با توجه به اینکه دولت ترامپ پیشنهاد کاهش قابل توجه در بودجه دیپلماتیک و توسعه بین‌المللی را داده است، نگرانی من درباره آنهایی است که همین حالا بر طبل تغییر رژیم در ایران می‌کوبند.

بنابراین من اصلا شخصی نیستم که در هر موردی و در هر زمانی با مداخله‌جویی مخالف باشم. من با شما موافقم که دشوار است به برهه‌هایی از زمان گذشته نگاه کنیم که آمریکا می‌بایست کاری می‌کرد اما کاری نکرد. چیزی که من می‌خواستم بگویم این است که در دورانی بسیار دشوار که ما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو هستیم و در عین حال منابع ناکافی داریم، تنها می‌توانیم با تهدیدات فوری مقابله کنیم.

بنابراین دست‌کم امسال وقت کوبیدن بر طبل تغییر رژیم در ایران نیست، به ویژه اینکه باید به فکر پیامدها و آثار آن هم باشیم که چگونه می‌توانیم اگر این کار را آغاز کردیم به پایان برسانیم. سابقه ما در سال‌های اخیر موارد زیادی از تغییر موفق رژیم‌ها را شاهد نبوده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.