به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان روز شنبه در جلسه کمیسیون امنیت گردشگران خارجی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: شهرستان ورامین با قدمتی بالغ بر 7 هزار سال و دارا بودن ده ها اثر تاریخی منحصر به فرد که بسیاری از آنان به ثبت آثار تاریخی رسیده اند همواره مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی می باشد.
وی افزود : مسجد تاریخی جامع ، برج آرامگاهی علاءالدوله ، امامزاده یحیی (ع) ، جاذبه های اکوتوریسمی ، روستاهای هدف گردشگری نظیر خاوه ، و محیط زیستی بکر و دست نخورده در کویر مرکزی از مهمترین آثاری است که می تواند هر گردشگری را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر و مسافر به شهرستان علاوه بر تأمین زیر ساخت های لازم از جمله مراکز اقامتی ، تأمین امنیت پایدار برای مسافران است که این امر در خصوص مسافران و گردشگران خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سعیدیان تأکید کرد: هر مسافر و گردشگر خارجی که قصد حضور در ورامین و بازدید از آثار تاریخی دارد لازم است که فرمانداری از آن مطلع باشد تا با همکاری نیروهای انتظامی ، امنیت آن ها تأمین شود.
وی بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری در شهرستان می تواند زمینه توسعه و رونق اقتصادی را فراهم کند که این مهم با اطلاع رسانی صحیح از آثار و ابنیه تاریخی ، توسعه امکانات شهرستان و تأمین امنیت مسافران و گردشگران میسر می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.