به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یحیی صالح نیا در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کن ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان با فرمایشات راهگشا و جامعشان در دیدار با مسئولین نظام و نیز دانشجویان، مسیر عزت و پیشرفت انقلاب و نظام را در دهه های آتی روشن کردند.
وی گفت: آتش به اختیار یعنی زمانی که نهادهایی اولویت را تشخیص نمی دهند، همه ایرانیان مسئول هستند.
حجت الاسلام صالح نیا ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) درسرکوب حوادث تروریستی اخیر افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) عامل اصلی عملیات تروریستی در تهران را همان روز در خارج از کشور در محل استقرار خود به هلاکت رساندند، تا همه بفهمند که هیچ جای دنیا برای معاندان با نظام اسلامی امن نیست.
امام جمعه موقت بخش کن با تشکر از علمای اهل سنت کشور که عملیات تروریست ها را محکوم کردند، گفت: امروزه مردم ما در مقابل فتنه وهابی و سعودی یک پارچه و متحد هستند و علما و نخبگان اهل سنت اجازه نخواهند داد مزدوران وهابی در بین اهل سنت کشور نفوذ کنند.
وی همچنین از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای تثبیت استقلال فرهنگ و آموزش کشور به لغو سند 2030 رأی دادند، قدردانی کرد.
حجت الاسلام صالح نیا در بخش دیگری از سخنان خود از مراتب و لوازم مهم تقوا در زمان حاضر را مدیریت فضای زندگی و تسهیل ساز و کارهای تقوا دانست و افزود: همچون ماه مبارک رمضان و ایام و لیالی شریفه قدر که فضا را برای خوب بودن تسهیل می کند باید کاری کرد که در کل سال تقوا برای فرد و جامعه آسان بشود.
وی با اشاره به فضای طیب و طاهر افزود: در فضای طیب و طاهر افراد طیب و طاهر پرورش خواهد داد مثل فضای نورانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و فضای خبیث، افراد خبیث پرورش خواهد داد مثل فضای مادی و حیوانی زندگی مستکبرین عالم که نتیجه اش، تروریسم و خونریزی و آلودگی های اخلاقی و سیاسی است.
حجت الاسلام صالح نیا افزود: امروزه در نبود امام معصوم فضا مسموم است و از نشانه های آن کسالت در عبادت و نشاط در گناه و عدم اشتیاق به علم و معرفت و اشتیاق به بازی و تفریح و وقت نداشتن برای صله رحم و وقت داشتن برای روابط خارج از عرف و شرع است.
امام جمعه موقت بخش کن تاکید کرد: نباید معروف منکر شود و منکر معروف.
وی همچنین به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) به ذکر مصیبت پرداخت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.