به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور روزه‌داران و نمازگزاران مؤمن و انقلابی این شهر در مسجد جامع برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، به دیدار جمعی از مسولان و کارگزاران نظام و مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: معظم له در این دیدار فرمودند که ملاک تصمیم‌گیری شما منافع ملی باشد و آنچه می توان به عنوان منافع ملت ایران دانست، تضاد نبودن با هویت ملی و انقلابی این مردم است.
وی گفت: دولت در چهار سال گذشته برای رفع تحریم‌های ظالمه مسأله برجام را مطرح و پیگیری کرد و در این راستا، تلاش‌های زیادی هم انجام داد؛ مقام معظم رهبری فرمودند «به مسئولانی که پیگیر برجام بودند، اعتماد داریم و آنها را مؤمن می‌دانیم».
امام جمعه دماوند تصریح کرد: برای منافع ملی و نیز شکستن حصر اقتصادی قدم برداشتند و به دنبال این بودند که تحریم‌ها یکجا برداشته شود زیرا نیت خیر داشتند، اما اعتماد به دشمن باعث شد که در این مسأله به نتیجه نرسیده و از آنان نیز ضربه بخوردیم.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی یادآور شد: در مسأله برجام احتیاط و دقت و وسواس کامل را به خرج ندادیم و خلأهایی به وجود آمد که اکنون دشمن در حال استفاده از همان روزنه‌ها و نقاط نفوذ است و این موضوع را وزیر امور خارجه در نامه‌ای به مسئولان اروپایی به عنوان نقض برجام و آنچه روح و جسم برجام را آسیب جدی زده، مطرح کرده است.

** برخی دنبال دوقطبی سازی کشور هستند
امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه مردم بالای 70 درصد شرکت کردند و شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را تأیید کرده است، گفت: وقتی شورای نگهبان رای های مردم را تأیید کرده، همه رأی‌ها حلال است و رأی حرام نداریم؛ بدانید مملکت قانون دارد و اگر قانون نباشد، هرج و مرج می‌شود؛ حتما صلاحیت‌های لازم وجود داشت که این تأییدیه‌ها اتفاق افتاده است؛ البته این انتخابات با تخلفاتی برگزار شد که امیدواریم مورد رسیدگی قرار گیرد و از تکرار تخلفات در دوره‌های بعدی جلوگیری شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که سلیقه‌های مختلف سیاسی معتقد به نظام، امام راحل، ولی‌فقیه و شهدا در این کشور حضور دارند، البته اعتقادات با شدت و ضعف مواجه است، ولی اعتقاد وجود دارد اما اکنون با پایان یافتن انتخابات برخی بلندگوها و افراد هستند که سعی دارند تا مملکت را دوقطبی کنند و ما باید هوشیار باشیم.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اینکه گروهی بگویند ما اهل صلح و آشتی هستیم و گروه مقابل را به تنش و خشونت متهم کنند، این گفتمان خود نوعی جنگ و خشونت‌طلبی است؛ یا اینکه خود را نماد وحدت ملی بدانند و دیگری را نماد انشقاق، این بیان خود باعث چنددستگی و اختلاف و تفرقه می‌شود.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کشور را نباید دوقطبی کرد، مثل کاری که رئیس‌جمهور وقت سال 1359 انجام داد و مردم را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد؛ رئیس جمهوری برای همه مردم ایران است و ما یک رهبر و دولت و قانون داریم و برای این وحدت و همدلی خداوند متعال را شاکر هستیم.
امام جمعه دماوند ادامه داد: سپاه و بسیج هم متعلق به همه مردم هستند، نه یک قشر خاص و بدانیم که آنان عوامل اقتدار کشور هستند.
این مقام مسئول اظهار کرد: اگر سپاه و بسیج و نیروهای دیگر نظامی و انتظامی و جان برکفان عزیز ما نبودند، معلوم نبود که اکنون چه وضعیتی داشتیم؛ دشمن به خصوص آمریکا از سپاه و نیروی قدس و همچنین سرداران سپاه و حافظان امنیت بدش می‌آید و این طبیعی است.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: ما منادی وحدت شیعه و سنی هستیم و به هر مظلومی در جهان کمک می‌کنیم؛ برای ما غزه و فلسطین با بحرین و یمن فرقی نمی‌کند؛ آیا ما عامل بی‌ثباتی هستیم یا آمریکایی‌ها که صدها میلیارد دلار سلاح به قبیله سعودی‌ها می‌فروشید تا خون مسلمانان را بریزد.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با نفس گرم امام راحل و به برکت خون شهدا ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و برخی دولت ها هم سرشان به سنگ خورده است و با سعودی‌ها در بعضی مسائل اعلام مخالفت کرده‌اند و به همین دلیل در حصر هوایی، دریایی و زمینی قرار گرفته‌اند.
وی تأکید کرد: دشمن بداند که ملت ما بیدار است و از فرزندان سپاهی، بسیجی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خود حمایت می کند؛ دشمن بداند تا این رهبر حکیم و مقتدر راهنمای ما است، آنان آرزوی ایجاد تفرقه و اختلاف در این کشور را به گور خواهند برد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.