به گزارش ایرنا پرویز سروری روز سه شنبه در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بیان تذکری افزود: یکی از تفاوت هایی که حکومت های مردم سالار با استبدادی دارد انتقال قدرت است، اعتراض در حکومت های مردم سالار یک فرآیند قانونی است و ما باید اعتراض را جزو دموکراسی بدانیم.
وی با بیان اینکه برخی می گویند هر اعتراض یعنی فتنه 88 اظهار کرد: در سال 88 فرآیندهای قانونی را نادیده گرفتند اما ما می گویم اغتشاش ممنوع اما اعتراض یک امر قانونی است.
سروری گفت: می گویند هیچ کس نباید به ما اعتراض کند، اما ما گفتیم آرا باز شماری شود و در فرآیندهای قانونی پیگیری شود.
عضو شورای شهر تهران افزود: ما نسبت به روند برگزاری شمارش و نتیجه آرای انتخابات شوراها اعتراض داریم اما رسیدگی نمی شود.
وی بیان کرد: در روند تایید صلاحیت شوراها محکومین موثر قضایی تایید شدند اما کسانی که سابقه خدمت داشتند رد صلاحیت شدند.
وی افزود: برای مثال صلاحیت شخصیتی که المپیکی است در هیات نظارت تایید می شود اما وقتی رفت تا کد بگیرد می گویند رد شده است.
وی با بیان اینکه در نظارت بر انتخابات اقدامات عجیب و غریبی رخ داد، گفت: قرار بود هر نامزد 10 ناظر در انتخابات داشته باشد اما از 4100 صندوق فقط در 10 صندوق؛ ناظر حضور داشت.
وی با بیان اینکه دست ما را برای داشتن ناظر بستند گفت: شمارش آرا نیز بدون ناظر برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هیات اجرایی و هیات نظارت از یک جریان سیاسی بودند، گفت: ما اعتراض داریم و در فرآیند قانونی مطابه خود را پیگیری کردیم؛ از هیات نظارت تهران رفتیم با ریاست مجلس جلسه گذاشتیم، ایشان اعلام کرد 50 نفر اول بازشماری شوند اما گفتند رئیس مجلس نمی تواند این حرف را بزند.
وی ادامه داد: وزیر کشور در گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد با توجه به اعتراضات آرای 50 نفر بازشماری می شود، اما اعلام کردند که انجام نمی شود.
وی افزود: با رئیس هیات نظارت بر انتخابات آستان تهران جلسه گذاشیتم و قول دادند 10 درصد صندوق ها را بازشماری کنند اما بعد اعلام کردند که انتخابات در صحت کامل انجام شده است.
سروری با بیان اینکه ما در خواست بازشماری 10درصد صندوق ها را داریم گفت: یک نمونه از تخلفات این است که در مسجد جامع ابوذر که ستاد آقای چمران در آن فعال بود، آقای چمران حتی یک رای نداشت!
وی افزود و گزارش هایی داریم 2 فهرست را پول شمار کرده اند؛ کجای قانون گفته به این شکل شمارش انجام شود.
وی گفت: ما نسبت به این روند سوال داریم چرا نسبت به یک مساله قانونی این مقدار مقاومت انجام می شود.
وی از رئیس شورای شهر خواست به این موضوع را رسیدگی شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.