به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی اظهار کرد: مراکز فرآموز در راستای ارائه این آموزش ها به کودکان برای نخستین بار در کشور ایجاد است.
وی افزود: اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت اجتماعی برای ارتقای سلامت و آموزش غیرمستقیم مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان (6 تا 12 سال) تلاش کرده تا با ایجاد مراکز فرآموز به این مهم دست یابد.
عبدالهی، یادگیری مهارت های زندگی، آشنایی با مفاهیم سلامت اجتماعی، تقویت روابط اجتماعی، پرورش خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و کاهش بروز رفتارهای پرخطر را از اهداف فعالیت این مراکز عنوان کرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری تهران یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول ذکر شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران ایجاد شده، اظهار کرد: ساختمان هر مرکز فرآموز متناسب با عنوان فعالیت آن بر اساس اصول علمی و روانشناسی طراحی و فضاسازی شده و به کارگاه های متنوعی برای یادگیری بهتر و سریعتر تقسیم بندی می شود.
وی با اشاره به رویکرد آموزشی در مراکز فرآموز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکان گفت: مربیان در این مراکز در محیطی شاد، خلاق و بانشاط با بهره گیری از بازی، نمایش، نقاشی، سفالگری و داستان سرایی با درگیرکردن همه حواس کودکان مهارت های رفتاری را به روش های غیرمستقیم به آنان آموزش می دهند.
عبدالهی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی مراکز فرآموز در قالب طرح اوقات فراغت به مخاطبان گروه هدف ارائه می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اهداف مراکز فرآموز فعال در شهر تهران در راستای آموزش رفتارهای اعتیادآوری نظیر اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مُد و مُدگرایی، غذاهای آماده (فست فود) اظهار کرد: این مراکز در هر منطقه با نام های مختلف نام گذاری شده اند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: این مراکز در منطقه یک به نام اعتیاد نوین، منطقه 2، مهارت برقراری ارتباط موثر، منطقه 3، خودشناسی، منطقه 4، خلاقیت، منطقه 5، مهارت دوست یابی، منطقه 6، پیشگیری از مصرف دخانیات، منطقه 8 ؛ کنترل خشم و هیجان، منطقه 11؛ مسئولیت پذیری و محیط زیست فعالیت می کنند.
وی افزود: همچنین در منطقه 12 با عنوان آداب معاشرت، منطقه 13، تغذیه سالم، منطقه 14، احترام، منطقه 15، هوش اخلاقی، منطقه 17، پیشگیری از اعتیاد، منطقه 18، پیشگیری از وندالیسم، منطقه 19، اعتماد به نفس، منطقه 21، رفتار جرات مندانه، منطقه 22، حقوق و تکالیف شهروندی فعالیت می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.