به گزارش روز جمعه ایرنا ، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر گفت: امسال 650 نشست کتابخوان و چهار نشست کتابخوان تخصصی در مناطق مختلف این استان برگزار شد.
او با اشاره به نقش ویژه نشست های کتابخوان و برنامه های معرفی و جمع خوانی کتاب در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم، تشریح کرد: هدف اصلی نشست های کتابخوان اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و معرفی کتاب های مفید و ترویج مطالعه کتاب است.
وی افزود: این نشست ها با موضوع انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، دین ، تاریخ ، روانشناسی ، ادبیات ، شعر ، قصه و رمان ، کودک و نوجوان ، سبک زندگی ، طب ، تغذیه و بهداشت عمومی و خانواده در کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
عزیزخانی در ادامه از افزایش تعداد کتابخانه های عمومی نهادی به 60 باب خبرداد و گفت: بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای ساخت و تکمیل هفت باب کتابخانه عمومی در سال های 94 و 95 مشارکت فعالانه ای داشته اند.
وی اظهار کرد: تعداد کتابخانه های مشارکتی در این استان به 12 باب رسیده است.
فرماندار نیر هم در این جلسه گفت: امسال 2 هزار و 187 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان نیر شده اند و به این افراد هشت هزار و 451 جلد کتاب امانت داده شد.
مهدی احمدی افزود: چهار هزار و 897 جلد کتاب به کتابخانه های این شهرستان افزوده شده است.
وی از خرید یک دستگاه خودرو حمل کتاب به صورت سیار در سال آینده خبر داد و گفت: در 9 اداره شهرستان نیر ایستگاه های مطالعه دایر است.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.