سرهنگ ابوالفضل دلیری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سراسر کشور، طرح همیاران پلیس در هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه آغاز شده و طی آن 20 هزار و 204 دانش آموز به عنوان همیار پلیس، با پلیس راهور همکاری خواهند کرد.
وی اظهار کرد: اجرای طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقرارت راهنمایی و رانندگی به کودکان با همکاری پلیس راهور و مدیران مدارس و دانش آموزان به اجرا درآمده و توانسته اثرگذاری بسیار مناسبی در کاهش حوادث جاده ای بر جای بگذارد.
دلیری گفت: در اجرای این طرح، دانش آموزان عضو طرح همیاران پلیس با دریافت آموزش های لازم و شرکت در دوره های عملی، با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند تا در هنگام سفرهای نوروزی بتوانند موارد تخلف را به خانواده ها بازگو و از بروز حوادث جاده ای جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد: یقینا تذکر ارائه شده توسط فرزندان به اولیاء می تواند اثرگذاری بیشتری نسبت به برخوردهای پلیسی داشته و در ارتقای فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش به سزایی ایفا کند.
دلیری افزود: در طرح همیار پلیس راهنمایی و رانندگی ، دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی به یاری پلیس راهور آمده و در ایام نوروز نقش خود را در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا خواهند کرد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: به منظور افزایش امنیت ترافیک در حوزه شرق استان تهران ، 12 دوربین سنجش سرعت سیار در حوزه راهور مستقر شده و با استفاده از این وسایل با تخلفات حادثه ساز برخورد می شود.
وی بیان کرد: در 95 نقطه از محورهای مواصلاتی شمالی دوربین های ثابت بر تردد خودورها نظارت دائمی خواهد داشت.
دلیری تأکید کرد: پلیس تلاش دارد تا در ایام نوروز ، شرایط سفری بی خطر برای مسافران فراهم کند و با افرادی که با تخلفات حادثه ساز، امنیت سفر را با خطر مواجه می سازند برخورد کرده و خودروی آنان را تا پایان تعطیلات توقیف می کند.
خبرنگار : سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.