عباسعلی سعیدیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس آمار ارائه شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ، جمعیت شهرستان ورامین 283 هزار و 727 نفر می باشد که با توجه به این که شهرهای با جمعیت 200 تا 500 هزار نفر از شورای اسلامی متشکل از 9 نفره برخوردار می شوند ، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین نیز 9 عضو خواهد داشت.
وی تعداد اعضای شورای اسلامی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین را 13 نفر اعلام کرد.
وی بیان کرد: با توجه به تعدادجمعیت شهر جواد آباد ، شورای اسلامی این شهر در پنجمین دوره شوراهای اسلامی بدون تغییر نسبت به دوره قبل، پنج عضو خواهد داشت.
سعیدیان اظهار کرد: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران ،داشتن حداقل سن 25 سال تمام ، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه ، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت از شرایط ثبت نام کنندگان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی می باشد.
وی گفت : برابر قانون جانبازان، آزادگان سرافراز و فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می باشند.
زمان ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 30 اسفند 95 تا 6 فروردین 96 است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.