به گزارش ایرنا، این مراسم روز چهارشنبه با حضور باقری مدیر کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، شهباز بیگی مدیرکل پشتیانی و توسعه اداره کل آموزش و پروش شهرستان های استان تهران، رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری، نصیری و اسدنژاد روسای نواحی یک و دو آموزش و پروش شهرستان ری برگزار شد.
مدیر کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه 30 هزار پرسنل آموزش و پرورش کار اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی را در کل کشور بر عهده دارند گفت: 270 هزار مدرسه و 110 هزار کلاس درس در ایام نوروز برای خدمات رسانی به مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی آماده سازی شده اند.
عباسعلی باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش بر اساس تجارب سال های گذشته خود پیش بینی کرده است که بیش از 1 میلیون مسافر نوروزی در سطح کشور متقاضی اسکان هستند عنوان داشت: آموزش و پرورش در شهرهای خاص مانند قشم، گناوه و چابهار که شاهد حضور خیل عظیمی از مسافران نوروزی است تنها نهاد خدمات دهنده در امر اسکان مسافران نوروزی است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان به طور متوسط سالی یکبار آن هم در ایام نوروز به سفر می روند تاکید کرد: برای داشتن جامعه ای با دانش آموزانی پویا و با نشاط که موجب توسعه و پیشرفت کشور شوند باید معلمان و فرهنگیان کشور را از لحاظ روحی با طراوت و شاداب نگاه داشت.
وی ادامه داد: اگر شرایط اسکان معلمان و فرهنگیان دارای کیفیت بالا باشد به گونه ای که آنان در مسافرت خود احساس آرامش و راحتی کنند نتیجه این کار در کیفیت آموزش و سطح علمی دانش آموزان کشور نمود خواهد داشت.
باقری معلمان، فرهنگیان و خانواده را از مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان جامعه در هدایت و آموزش کودکان و آینده سازان کشور دانست و اظهار داشت: با تحقیق در تاریخ فرآیند توسعه تمام کشورهای پیشرفته جهان به این نتیجه می رسیم که این کشورها ابتدا دو نهاد خانواده و آموزش و پروش خود را اصلاح و ساماندهی کرده اند تا با تربیت دانش آموزانی نخبه و خلاق کشورشان به توسعه و پیشرفت برسد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه این برنامه به نبود هتل و مهمانسرای مناسب در سطح شهرستان ری اشاره کرد و عنوان داشت: شهرستان ری به واسطه وجود امامزادگان واجب التعظیم و آثار تاریخی مورد توجه فرهنگیان و سایر افراد در ایام نوروز است که آموزش و پروش ناحیه یک این شهرستان برای آسایش هر چه بیشتر معلمان و فرهنگیان از فضای مدرسه عبدالعظیم(ع) نهایت استفاده را برد و این مهمانسرا را با کیفیت ویژه برای همکاران آماده سازی کرد.
بهروز نصیری به فعالیت های یک سال اخیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در خصوص ساخت مهمانسراها پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته یک مهمانسرا هشت اتاقه با کیفیت 'الف' در هنرستان امام علی(ع) ساخته شد و امسال در جهت رفاه حال فرهنگیان در ایام نوروز خانه معلم عبدالعظیم(ع) 14 اتاقه را با کیفیت 'ویژه' در میدان معلم شهرری به بهره برداری رسید.
نصیری خاطر نشان کرد: منابع این مجموعه از محل اعتبارات اداره کل و صرفه جویی از مصارف عمومی این ناحیه بدست آمده است.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.