متین شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، امسال 3میلیون نهال با کمک شهروندان در کمربند جنوبی پایتخت؛ بوستان ولایت، بوستان جنگلی چیتگر و بوستان های 354 محله شهر تهران کاشته می شود.
وی گفت: براین اساس ویژه برنامه «لیگ درختکاری» همزمان با هفته منابع طبیعی و در آستانه روز درختکاری روز شنبه (14اسفندماه) از ساعت 9 صبح در بوستان ولایت برگزار می شود و شهروندان می توانند با تشکیل تیم های با حداقل 10 عضو؛ در لیگ درختکاری شرکت کنند.
شریفی با بیان اینکه اولین دوره این طرح سال 93 اجرا شد، افزود: در طول دو ماه، 5میلیون نهال در شهر تهران و به صورت متمرکز در کمربندی شمالی شهر، خیابان ولیعصر(عج)؛ تجریش تا ونک با همکاری شهروندان کاشته شد.
دبیر پویش «یه عالمه درخت»، برگزاری مسابقه عکس «درخت من» را از دیگر بخش های این برنامه عنوان کرد و گفت: این پویش از پنجم اسفند در فضای مجازی؛ تلگرام و اینستاگرام آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شهروندان می توانند از طریق ربات تلگرامtehranderakht.bot در پویش «یه عالمه درخت» شرکت کنند، افزود: متقاضیان با ارائه نام و عکس خود بطور اتوماتیک ثبت نام کرده و در نهایت یک پوستر شخصی سازی برای فرد ارسال می کند و این طرح توسط فرد با هشتک «یک عالمه درخت» در فضای اینستاگرام منتشر می شود.
شریفی اظهار کرد: به ازای هر پستی که شهروندان در این هشتک بارگذاری کنند، شهرداری تهران 10 نهال به این افراد می دهد و ارائه این تعداد نهال به این دلیل است که کاشت هر 10 نهال و میزان اکسیژنی که تولید می کند، معادل میزان اکسیژنی است که یک خودرو مصرف می کند و در طول یک سال انسان به اکسیژن تولیدی 10 نهال احتیاج دارد.
دبیر پویش «یه عالمه درخت» گفت: طرح کاشت نهال در مدارس، دانشگاه ها و تمامی ادارات نیز اگر جمع مشارکت افراد به حد نصاب برسد، قابل اجرا است و وسیله ایاب و ذهاب نیز بطور رایگان توسط شهرداری تهران در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی افزود: بخش سخت افزاری پویش «یک عالمه درخت»به کمک شهرداری تهران، سازمان بوستان ها و فضای سبز این نهاد و بخش نرم افزاری، تبلیغات و فضای مجازی این پویش به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) انجام می شود.
شریفی با بیان اینکه تاکنون 40 هزار نفر از طریق ربات تلگرام در پویش «یه عالمه درخت» شرکت کردند، اظهار کرد: علاقه مندان از طریق آدرس tehranderakhtbot @ در اینستاگرام و تماس با شماره تلفن 77680091 داخلی 138 نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.
15 تا 22 اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته روز درختکاری است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.