بهنام ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون به دلیل ضعف در اطلاع رسانی به شهروندان به شکل مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی اظهار کرد: مکاتبه هایی با مدیر کل راه آهن شمال غرب در خصوص افزایش تعداد حرکت قطارهای ریل باس به مقصد قزوین - تهران و بالعکس و همچنین تاسیس ایستگاه های راه آهن در محمدیه،شریف آباد،بیدستان و اقبالیه صورت گرفته است.
ملکی اضافه کرد: مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور، ایجاد ایستگاه و افزایش ظرفیت بیشتر در این مسیر را منوط به بیشتر شدن مسافران دانسته است چرا که در حال حاضر ضریب اشغال صندلی های قطار این مسیر کمتر از 25 درصد است و به لحاط اقتصادی به صرف نیست.
ملکی با بیان اینکه توسعه خدمات ریل باس کاهش آلودگی هوا،ضریب ایمنی بالاتر و کاهش چشمگیر هزینه و زمان را به دنبال دارد، افزود:معرفی خدمات ریلی و اطلاع رسانی به مردم به ویژه دانشجویان نقش بسیار پررنگی در افزایش ضریب اشغال صندلی ها و استفاده از فرصت های کم نظیر ریل باس دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: نباید در اطلاع رسانی و الگوسازی برای استفاده از قطار به جای خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه امن و کم آلاینده کوتاهی کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد:ضرورت ترویج استفاده از قطار به جای خودرو شخصی مورد تاکید مدیریت ارشد استان نیز هست و امیدواریم با اطلاع رسانی در این زمینه شاهد رونق و شکوفایی تمام ظرفیت های ریلی استان قزوین باشیم.
قطار ریل باس مسیر قزوین-تهران روزانه ساعت های 5 و 15 دقیقه و 6 و 45 دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعت های 15 و 30 دقیقه بعدازظهر و 19 عصر از تهران به قزوین حرکت می کند و در ایستگاه های آبیک، هشتگرد، کرج و شهر قدس نیز توقف دارد.
هزینه استفاده از قطار این مسیر برای هر نفر 30 هزار ریال است.
6101/ 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.