مدیر امور عشایر استان تهران از توزیع 125 پنل خورشیدی بین عشایر این استان خبر داد.

مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: طرح توزیع پنل‌های خورشیدی به ۱۲۵ خانوار با همکاری شرکت توزیع برق استان اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش جماران، فرشید ذبیحی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در فاز نخست این طرح که روز گذشته در منطقه عشایری دشت لار انجام شد ۱۵ خانوار عشایری از نعمت و امکانات این پنل های خورشیدی برخوردار شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را رفاه و تامین برق جامعه عشایری استان اعلام کرد و افزود: توزیع  پنل‌های خورشیدی در بین عشایر، باعث رفاه تامین روشنایی مناسب و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها می‌شود.  

مدیر امور عشایر استان تهران هزینه هر پنل را ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد که تنها ۱۰ درصد از این مبلغ از سوی عشایر و ۹۰ درصد آن از اعتبارات شرکت توزیع برق استان تامین شد.

[طرح توزیع پنل‌های خورشیدی به ۱۲۵ خانوار عشایر استان تهران اجرا شد]

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌وری از انرژی‌های تجدیدپذیر، علاوه بر جلوگیری از کاهش منابع سوختی، حفاظت از محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های مربوطه را به همراه خواهد داشت.

 ذبیحی تاکید کرد: در روزهای آینده ۱۲۵ خانوار عشایر استان تهران از این پنل ها برخوردار می شوند و توزیع این امکانات بر اساس درخواست و نیاز عشایر صورت می گیرد.

وی از عشایر استان تهران خواست تا نسبت به ثبت‌نام برای دریافت پنل خورشیدی به ادارات امور عشایر و یا شرکت تعاونی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.