رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس از انجام حدود ۵۰ درصد از طرح واکسیناسیون دام عشایری منطقه لار شهرستان دماوند در دو نوبت خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس از انجام حدود ۵۰ درصد از طرح واکسیناسیون دام عشایری منطقه لار شهرستان دماوند در دو نوبت خبر داد و گفت: این طرح رایگان که ۲۰ خرداد ماه آغاز شد، تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش جماران، سید علی امامی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دامپزشکی شهرستان دماوند، اجرای بزرگترین طرح واکسیناسیون عشایری کشور است که بطور سالانه در شهرستان دماوند و در منطقه لار که مربوط به دام های عشایری استان مازندران، دماوند و فیروزکوه است، اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح بیش از ٢٠٠هزار نوبت سر، از انواع واکسن های گوسفندی، خوراندن داروی ضدانگل و واکسیناسیون هاری سگ های گله، به صورت کاملا رایگان به کلیه دام های عشایری شهرستان و دام های مهاجر تزریق می شود.

این مقام مسئول این عملیات را در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی، بروسلوز در جمعیت دام سبک و هاری برای سگ گله دانست و بیان داشت: تاکنون واکسیناسیون ١١٠ هزار نوبت سر دام انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس با اشاره به فعالیت های این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: در بحث واکسیناسیون طیور بیش از ۴ میلیون و ۶۶۶ هزار نوبت دوز واکسیناسیون و برای دام، ۱۴۲ هزار و ۵۱۱ نوبت دوز واکسناسیون همراه با نمونه برداری و آزمایش بیماری های مختلف واگیر صورت گرفت است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد در خصوص نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی افزود: بیش از یکهزار و ۱۴۸ نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها صورت گرفت.

امامی خاطر نشان کرد: همچنین ۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک ضبط و پس از نمونه برداری به آزمایشگاه انتقال یافت و چهارهزار و ۴۹۶ کیلوگرم آن نیز معدوم سازی شد و همچنین ۸۴ فقره پرونده تشکیل و تعداد ۳مورد آن حکم قضایی صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس در خصوص پیشگیری از بیماری های نوپدید همچون تب خونریزی دهنده اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۳۳۰ متر از فضای نگهداری دام سم پاشی و ۶ هزار و ۹۰ رأس دام نیز مورد درمان ضدانگل قرار گرفتند.

این مقام مسئول درخصوص خسارت های وارده به بخش دامپزشکی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز بیان داشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تعداد جوجه ریزی در سه ماهه نخست سال نسبت به دوره مشابه آن بودیم بطوری که جوجه ریزی مرغ گوشتی ما حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این مهم به دلیل کاهش مصرف و یا به دلیل بسته بودن تالار ها و رستوران ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.