امام جمعه دماوند در خطبه های این هفته نماز جمعه تأکید کرد: مردم از گرانی‌های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می‌برند و منتظر اقدام عاجل مجلس هستند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم از گرانی‌های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می‌برند گفت: مردم منتظر اقدام عاجل مجلس برای رفع این مشکلات هستند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با تاکید بر رفع موانع ازدواج اظهار داشت: آسان‌سازی تشکیل خانواده و افزایش فرزند آوری باید در دستور کار قوای سه گانه باشد چرا که کاهش سن ازدواج حمایت از زوج‌های جوان و توانمند سازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی، مقدمه تربیت نسل صالح و کارآمد است و والدین عروس و داماد و زوج‌های جوان باید سادگی و ساده زیستی را ترویج کنند گفت: در این صورت است که ازدواج برای او آسان می‌شود.

امام جمعه دماوند گفت: اساس خوشبختی زن و شوهر به مصحبت و دوست داشتن یکدیگر است نه پول و تجملات و مهریه سنگین مانع طلاق نمی‌شود بلکه عاملی برای طلاق نیز است و اخلاق و رفتار خوب و رعایت دستور اسلام مانع طلاق و باعث ادامه زندگی می‌شود و جهیزیه‌های پر زرق و برق و مسابقه تجمل‌گرایی و بالا بردن هزینه‌های عقد و عروسی مخالف روش اسلام است.

وی با اشاره به محورهای اصلی بیانات رهبر در مورد مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب از مجلس توقع دارد قوی و انقلابی عمل کند تا انتظارات مردم و رهبری برآورده شود و تمجید رهبری از مجلس یازدهم مسئولیت نمایندگان را چندین برابر کرده است.

فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم از گرانی‌های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می‌برند و منتظر اقدام عاجل مجلس هستند عنوان داشت: ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور زمینه خوبی برای حرکت جهادی خدمتگزاری به مردم را برای دولت و مجلس فراهم کرده است.

خطیب جمعه دماوند بیان داشت: اگر در ۴۰ سال گذشته به تولید و اشتغال اهمیت می‌دادیم امروز دچار مشکلات سنگین اقتصادی نبودیم و برخی ادارات جلوی پای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران سنگ می‌اندازند و تا زمانی که سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران و تولیدکنندگان حمایت عملی نشوند جهش تولید تحقق نمی‌یابد.

وی گفت: تعامل مثبت بین ادارات در خصوص رفع موانع تولید و عزم جدی فرمانداری و استانداری برای حل مشکل تولید کنندگان امید آفرین خواهد بود و برخی مشکلات اساسی کشور به تحریم ظالمانه آمریکا مرتبط است اما با تعامل کشورهای دیگر می‌توانیم اثر تحریم را کم کنیم و با ید بدانیم که دشمن ما قوی است اما پیر و رو به افول و در مقابل ما در عرصه‌هایی ضعیف اما جوان و رو به رشد هستیم.

امام جمعه دماوند در خصوص برنامه جامع راهبردی ایران و چین اظهار داشت: تعامل اقتصادی مفید و آگاهانه ایران و چین روسیه و هند مقدمه شکست سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد ما است و حمله هماهنگ جبهه‌های رسانه‌ای غرب و پیروان داخلی آنان در باره سند همکاری ایران و چین جای سوال و ابهام است که غربی‌ها و غرب گرایان چه زیانی از همکاری دو جانبه تجاری ایران و چین می‌بینید و فریادشان بلند شده است.

وی عنوان داشت: آمریکا، اسرائیل عربستان و امارات با همراهی سلطنت طلب‌های ضد انقلاب و منافقین و برخی اصلاح‌طلبان نگران همکاری ایران و چین شده‌اند و تعامل با شرق جغرافیای با چهار و نیم میلیارد نفر جمعیت و منافع مشترک فراوان فواید اقتصادی زیادی برای ایران خواهد داشت و همانطور که چینی‌ها به دنبال منافع خود هستند ما هم متقابلاً منافع اقتصادی سیاسی و امنیتی فراوانی داریم و آنان از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کرده و جلوی فشارهای آمریکا در شورای امنیت ایستاده‌اند و خوب است بدانیم چینی‌ها علناً از ما نفت می خرند و در عراق و سوریه همراهی خوبی با ایران داشته‌اند. و تعامل اقتصادی ایران و چین فشار حداکثری تحریم‌های ظالمانه غرب در ایران را کم اثر خواهد کرد البته برنامه جامعه راهبردی ایران و چین باید روند قانونی را طی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.