آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک تأکید کرد: سه قوه باید پشتیبان یکدیگر باشند.

امام جمعه اراک گفت: سه قوه باید تحت نظر ولایت ولی امر و در چارچوب قانون و سیاست های کلان رهبری انجام وظیفه کنند و در کانون شرع و دین و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند.

به گزارش جماران، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز جمعه ۲۷ تیرماه در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به روز اول ذی‌الحجه روز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: تکریم و گرامیداشت خانواده لازمه داشتن جامعه با عظمت و آینده درخشان است چراکه هرآنچه داریم از برکت خانواده و پدران و مادران شایسته است که فرزندان شایسته و با لیاقت تربیت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت ازدواج افزود: ازدواج امر مهمی است که باید مورد توجه جدی باشد و هر خانواده باید حداقل دارای سه فرزند صالح باشد.

امام جمعه اراک در خصوص رشد جمعیت گفت: رشد جمعیت در سیستان و بلوچستان ۳.۴ و در استان مرکزی ۰.۹ است و این کاهش جمعیت برای پیروان اهل بیت(ع) خطر محسوب می‌شود.

دری نجف آبادی با اشاره به دیدار ویدیوکنفرانسی مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اضافه کرد: سه قوه باید تحت نظر ولایت ولی امر و در چارچوب قانون و سیاست های کلان رهبری انجام وظیفه کنند و در کانون شرع و دین و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند، بویژه در شرایط فعلی که دشمنان انواع فتنه و توطئه و جنایت ها را علیه ایران انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه وحدت کلمه و یکپارچگی و اسلام عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: منافقان بیش از ۱۷ هزار شخصیت برجسته را از ما گرفته و جنایت های بسیاری انجام دادند و قصد دارند نیروهای ما را خسته کنند، اما ملت ما همواره هوشیار بوده و باید این هوشیاری را بیش از پیش حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مشکلات مختلفی در جامعه وجود دارد که باید برطرف شود، اما نباید ملت فهیم و بزرگ ایران تحت تاثیر این مشکلات قرار گیرند.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش استغفار را چراغ راه و موجب آمرزش دانست و با اشاره به شهادت امام جواد(ع) گفت: زندگی عزت آفرین این امام بزرگوار باید الگوی همگان قرار گیرد و تاسی به سیره ایشان همواره ادامه داشته باشد.

وی در خصوص کرونا به شستن دست‌ها، ضدعفونی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: با توجه به سختی و فشار وارده به کادر درمان در پنج ماه گذشته، با رعایت موازین بهداشتی باید تلاش کرد فشار از کادر درمان برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.