رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ دچار خود غافلگیری شدیم و به دوره اوج بیماری برگشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در اردیبهشت ماه، در برابر کرونا دچار خودغافلگیری شدیم و به دوره اوج بیماری در اسفند ماه برگشتیم.

به گزارش جماران، محسن هاشمی روز یکشنبه در دویست و بیست‌وششمین جلسه شورای تهران اظهار داشت: اگر ما بخواهیم فعالیت‌های اداری، تجاری و تفریحی در سطح شهر را بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش ندادن ظرفیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی از سر بگیریم، نتیجه‌ای غیر از اوج‌گیری تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: کشورهایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند اما ما با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

ورود مجلس به انتخابات شورایاری‌ها 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هفته گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای خود را مبنی بر برگزار نشدن دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

وی افزود: پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود اما سازمان بازرسی کل کشور در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و این موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد که با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد.

هاشمی تاکید کرد: پس از حدود یکسال دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شده است.

به گفته وی هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست و شورایعالی استان‌ها، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل شده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند، انتظار می‌رود طی فرصت مناسبی که تا سال ۱۴۰۲ و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرآیند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی و تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار شود که مورد استقبال نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.