به گزارش ایرنا، محمد صیدلو روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۱۵ معلم نمونه شهرستانی و استانی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان منطقه در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا و به تبع آن در ایران، موجب شد تا محدودیت هایی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود اما از همان ابتدا اگرچه برگزاری کلاس های حضوری متوقف شد ولی اتفاقات مثبتی رخ داد.

وی با بیان اینکه ارتباط مجازی بین معلم و دانش آموزان از همان روزهای نخست اگرچه پراکنده بود ولی بخوبی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش از این فرصت برای ایجاد یک سرمایه دائمی در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد و شبکه شاد را که مخفف شبکه آموزش دانش آموزی است، راه اندازی نمود.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود فضای مجازی و کانال های ارتباطی، از همان روزهای نخست تمامی مدیران و تاکنون ۶۰درصد معلمان به این شبکه مجازی پیوستند که امیدواریم این پیام رسان داخلی تخصصی در حوزه آموزش و پرورش با رفع اشکالات بعنوان یک سرمایه مجازی در اختیار این نهاد قرار گیرد.

صیدلو با اشاره به اینکه این پیام رسان داخلی در شرایطی همچون آلودگی هوا، شرایط جوی و دیگر موارد که موجب تعطیلی مدارس می شود، می تواند ارتباط آموزشی بین معلم و دانش آموز را حفظ کند، بیان داشت: در صورتی که قابلیت های این شبکه افزایش یابد، قطعا با استقبال بیشتری همراه خواهد بود و روزهای تعطیل بدون آموزش نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان، افزود: این نهاد درنظر دارد تنها امتحانات پایه دوازدهم که امتحانات نهایی است را به صورت حضوری برگزار کند و مابقی پایه ها در حقیقت با محوریت، نظر و تائید معلم مشخص می شود.

معلمان در توسعه همه‌جانبه کشور نقش بسزایی دارند

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از نقش‌های آموزش و پرورش و معلمان، تبیین موضوع شعار سال در بین دانش‌آموزان است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی کار و تلاش، با پرداختن و توجه بیشتر به این موضوع، قطعاً به پایه‌های رفیع توسعه خواهیم رسید.

وی ادامه داد: نقش آموزش، پرورش، دانش و تقویت کارافرینی در بحث توسعه به ویژه از منظر اقتصادی در همه کشورها بسیار مهم است و موضوع کار و تلاش در فرهنگ اسلامی ما اهمیت ویژه‌ای دارد و این نقش محوری را معلمان می‌توانند ایفا کنند.

جهانشاهی با بیان اینکه معاندان به دنبال ایجاد چالش در کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: فرهنگ تلاش، کار و کارآفرینی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند با این امر مقابله کند؛ با توجه به شیوع کرونا، گسترش فرهنگ کمک‌کردن از موضوعات حایز اهمیت است و در این راستا، شهرستان دماوند در بحث شناسایی نیازمندان عزم جدی است که البته نیازمند توجه از استان نیز می باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در نشست فلسفه بعثت انبیا، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: آموزش می‌تواند موجب توسعه در مسائل مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره شود.

وی با اشاره به اینکه فلسفه همه ادیان با علم و آموزش گره خورده است، افزود: احترام به معلم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ کاری که معلمان انجام می دهند قابل جبران نیست و اجر آن نزد خداوند محفوظ است و ما باید قدردان نعمت‌ها باشیم و چه نعمتی بالاتر از آموزش و پرورش که در حوزه دانش می کوشد.

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش دماوند نیز با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران در مقایسه کشوری، در رتبه‌های بالایی قرار دارند و با توجه به وجود تحریم‌ها، بحث حق‌التدریس و اضافه‌کاری معلمان مورد توجه قرار گرفت، گفت: سال تحصیلی جاری به عنوان یکی از سال‌های پر زحمت برای آموزش و پرورش است، اما وزارت آموزش و پرورش با اجرای شبکه اجتماعی شاد، کار خود را به خوبی انجام داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.