مهدی شعبانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی یکسال گذشته مبلغ ۸۰۶ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به ۱۵ نیازمند که سه مورد آن مربوط به کمک هزینه ازدواج پسران و ۱۲ مورد کمک هزینه به نوعروسان این نهاد بود، پرداخت شد.

وی ادامه داد: در بخش مسکن نیز طی یکسال گذشته ۹۹ مورد کار تعمیرات برای مددجویان کمیته امداد به مبلغ سه میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال و دو مورد خرید و ساخت مسکن به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین به بخش درمانی مددجویان کمیته امداد دماوند در این مدت اشاره کرد و افزود: در بخش درمانی پرداخت حق بیمه تعداد ۳۲ خانوار مددجوی کمیته امداد شهرستان پرداخت و کمک هزینه درمان آنان همچون بیماری های صعب العلاج، سوء تغذیه و دیگر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در ادامه به بخش تحصیل دانش آموزان مددجویان کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغ ۶۷۷ میلیون ریال جهت شهریه دانش آموزان، مبلغ ۲۴۷ میلیون ریال جهت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و  برای دانشجویان دولتی و طلاب علوم دینی نیز مبلغ ۲۵ میلیون ۵۰۰ هزار ریال هزینه شد.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ درآمد صدقات از صندوق صدقات ۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال بوده است، گفت: مبلغ درآمد زکات که شامل فطریه عام، ‌فطریه سادات و زکات مستحبی می باشد به صورت نقدی ۸۵۹میلیون و ۳۱۷ هزار ریال و بصورت کالا ۷۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه غیر از درآمد صدقات درآمد دیگری بنام درآمد امانی و شرعی که مربوط به درآمد اکرام و محسنین است، اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ درآمد نقد امانی و شرعی به مبلغ دو میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و مبلغ درآمد کالا به غیر از اکرام، محسنین و زکات به مبلغ دو میلیارد و ۳۶ میلیون ریال و درآمد انتظامی به غیر از اکرام و محسنین چهار میلیارد و ۹۶ میلیون ریال بوده است.

شعبانی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند به صورت معیشتی ۶۸۷ خانوار مددجو که شامل ۱۰۶۰ نفر می باشد را تحت پوشش دارد که مددجویان تبصره ۱۴ که بخشی از خدمات ما را دریافت می کنند، ۲۸۸خانوار که شامل ۶۲۰ نفر هستند می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.