محمد مخبر روز یکشنبه در رزمایش همدلی و احسان که در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در تامین و تولید دارو گام های موثر و بلندی برداشته است.
وی افزود: امروز می توانیم ادعا کنیم که بیش از میزان نیاز در کشور دارو تولید می کنیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه کاروان های سلامت به صورت گسترده فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: ۲ هزار پزشک و پزشکیار در حال خدمت رسانی هستند.
وی عنوان کرد: مردم به هر میزان کمک و یاری برسانند بر تعداد بسته ها افزوده خواهد شد و بر این اساس ۵۰۰ هزار بسته نیز به این روال توزیع خواهد شد.
مخبر یادآور شد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تامین بسته های غذایی و بهداشتی تخصیص یافت.
وی تاکید کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول رزمایش همدلی مومنانه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تخصیص یافت.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: ظرفیت تولید چهار میلیون ماسک ایجاد و ماسک های تولید شده تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.
وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار دست لباس، کیف، کفش، پیراهن، شلوار و مانتو از امروز توزیع می شود.
مخبر اضافه کرد: کشور ایران امروز در زمینه تولید واکسن کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان شانس بیشتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در واقعه کرونا موجب کاهش ۸۰ درصدی مراجعات به بیمارستان ها به گفته وزارت بهداشت و همچنین در ابتدای شیوع ویروس کرونا تماس روزانه ۷۵۰ هزار تماس و در حال حاضر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تماس شده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: ۶۰ هزار طرح کوچک کاری زود بازده با ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب دیدگان از کرونا در ۱۱۰ هزار روستا و ۲۲۸ شهرستان در کشور ساماندهی شد.
وی اذعان داشت: ۲ میلیون بسته غذایی و بهداشتی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان توزیع می شود.
مخبر عنوان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سرمایه گذاری و اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: ۴۰ هزار طرح از سال گذشته ایجاد شد که با شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد این طرح ها آسیب دیدند که ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی این طرح ها تخصیص یافت.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به شرکت های دانش بنیان وابسته به این ستاد برای بازسازی تخصیص یافت.
وی اظهار داشت: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و سرمایه گذاری شد.
وی ادامه داد: در راستای بازسازی و رفع معضلات بنگاه هایی که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند با دو بانک پارسیان و کارآفرین رایزنی شده تا بانک پارسیان با تخصیص وام ۱۵ هزار میلیارد تومان و بانک کارآفرین سه هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصدی و یکسال تنفس تخصیص دهند.
مخبر افزود: ۲۷ هزار میلیارد تومان تمام سرمایه گذاری در راستای اقدامات در حوزه کرونا تخصیص یافت.
وی گفت: ۱۵ هزار شغل از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مناطق سیلزده ایجاد شد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: بیش از پنج هزار جهادگر، سمن، فعال اجتماعی و خیریه همکاری و کمک کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.