به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و یازدهمین جلسه خود میزبان سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بودند.

سردار رحیمی در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی پایتخت در حوزه پلیس ۱۱۰ گفت: حوزه پلیس ۱۱۰ که یک انقلاب و تحول بزرگ در ارائه خدمات به مردم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در تهران این پلیس با ۱۲۰ اپراتور به مردم خدمت رسانی می کند، افزود: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۷۰۰ تماس با ۱۱۰ برقرار شده است، یعنی هر ۳ ثانیه یک بار یک تماس گرفته شده است.

رییس پلیس پایتخت افزود: ۵.۵ میلیون از تماس‌های گرفته شده با ۱۱۰ تماس‌های عملیاتی بوده است که توسط ۷۰۰ واحد عملیاتی ۱۱۰ در کل تهران و با حضور در سر صحنه مورد بررسی قرار گرفته شده است.

وی عنوان کرد: میزان رضایتمندی مردم تهران از عملکرد پلیس ۱۱۰ در مجموع ۹۲ درصد بوده است.

وی تأکید کرد: پلیس یک سایت خود کنترلی دارد تا روند کمک رسانی به مردم را در لحظه پیگیری کنیم.

تلاش پلیس پایتخت در حوزه راهنمایی و رانندگی

وی عنوان کرد: در بحث راهنمایی و رانندگی با تلاش های انجام شده شاهد کاهش ۶۱ نفری تعداد تلفات شهری بوده و رتبه اول کاهش تلفات را در کل کشور به دست آوردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: پس از سالها موفق شدیم پلیس راه تهران را در ۳۰ کیلومتری جاده های منتهی به تهران را با ۶ یا ۷ پاسگاه پلیس فعال کنیم.

رحیمی با اشاره به دلایل اهمیت استقرار  پلیس در ۳۰ کیلومتری شهرهای منتهی به تهران، گفت:  از سویی بیشترین تصادفات در این فاصله رخ می دهد و از سوی دیگر در روزهای آخر هفته تعداد زیادی از خودروها از شهر تهران خارج و وارد می شوند که مدیریت این تردد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تأکید کرد که از غرب، جنوب و شرق تهران روزانه حدود ۲ میلیون خودرو ورود و خروج دارند که لازم بود انضباط ترافیکی بهتری را شاهد باشیم.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در برخی محورهای جنوبی نظیر محور ورامین در گذشته کشته های زیادی داشتیم، افزود: توانستیم با یک سری ساخت  و سازها و قرار دادن نیوجرسی ها و جدا کننده ها در سطح جاده در این بخش هم با کاهش تلفات روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل پلیس امنیت اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در کل کشور تشکیل شد، گفت: در کنار آن در شهر تهران هم این پلیس راه اندازی شد و در ارزیابی های ما این پلیس هم رتبه برتر را در برخورد با مفاسد اقتصادی به دست آورد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.