حامد قربانی روز دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بیدخت گناباد افزود: مخاطرات بیماری کرونا همچنان جامعه را تهدید می‌کند و مردم و خانوارها باید این مساله را جدی بگیرند و با رعایت مسائل پیشگیرانه مانع از ابتلا به این بیماری و شیوع آن شوند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی پیشگیری از بیماری کرونا ادامه داد: این امر باید تبادلات و ارتباطات اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد و بلوغ فرهنگی جامعه در این زمینه افزایش یابد.

وی نقش شوراهای اسلامی در فرهنگ سازی رعایت مسائل پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا را بسیار مهم دانست و خواستار بهره گیری از ظرفیت همه بخش‌های تاثیرگذار و معتمدان در این زمینه شد.

قربانی گفت: معتمدان و شوراهای اسلامی باید اهمیت رعایت مسائل پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا را برای مردم و خانواده‌ها تبیین کنند و در جهت افزایش آگاهی های عمومی قدم بردارند.

وی افزود: به دنبال اعلام شیوع بیماری کرونا ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از سوم اسفندماه سال گذشته در گناباد تشکیل شد و اقدامات موثری در این زمینه با همکاری سایر بخش‌ها و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط انجام و علاوه بر ایجاد ایستگاه تب سنجی، ایستگاه‌های بازرسی و کنترل تردد طی مدت مقرر در هفت نقطه مبادی ورودی شهر و ۳۳ نقطه ورودی مناطق روستایی شهرستان راه‌اندازی شد و با همکاری بسیج اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی شهرداری و شورای اسلامی بیدخت برای پیگیری مسائل و مشکلات و محدودیت‌های این شهر شد.

نبود و عدم فعالیت نمایندگی‌های ادارات از جمله ادارات خدمات رسان و پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر بیدخت موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده و آنان را مجبور به سفر به گناباد برای بهره گیری از این خدمات کرده است.

شهر بیدخت با جمعیت حدود ۶ هزار نفر در پنج کیلومتری مرکز شهرستان گناباد قرار دارد.

شهرستان گناباد مشتمل بر بخش‌های مرکزی و کاخک و سه نقطه شهری گناباد، کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستاست.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.