حشمت‌اله عسگری روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنعت استان تهران این است که اغلب امور بر اساس برنامه پیگیری نشده و بیشتر به صورت تقاضامحوری کار کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: صیانت از وضع موجود و سرپا بودن واحدهای تولیدی، اتمام طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا، مولدسازی برای شناسایی و شناسنامه‌دار شدن طرح‌های راکد، کمک به ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی و پروژه‌های پیشران در اولویت امور اقتصادی استانداری تهران قرار دارد.
وی گفت: نباید اجازه داد مواردی که در جلسات تخصصی به تصویب می‌رسد، به حال خود رها شود، ادارات کل موظفند تا این مصوبات را در موعد مقرر انجا داده و برای پیگیری اجرای آن، جلسات تخصصی فرعی ذیل ستاد اصلی برگزار شود.
عسگری افزود: دیدگاه درست مدیران به سرعت پیشبرد برنامه‌ها کمک می کند و این امر به حضور میدانی مدیران و دیدار مستقیم با صاحبان صنایع بستگی دارد تا انتظارات و مطالبات دوطرفه بخش دولتی و خصوصی در چارچوب و قالب برنامه مدون، ارائه شود.
وی تصریح کرد: اگر مدیران در چارچوب برنامه حرکت کنند، از بروز مشکلات جانبی که برای توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ممکن است بوجود آید، جلوگیری شود.
معاون استاندار تهران تأکید کرد: صیانت از وضع موجود و سرپا نگاه داشتن واحدهای تولیدی،اتمام طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا ،مولدسازی برای شناسایی و شناسنامه دار کردن طرح‌های راکد،افزایش ظرفیت در مولدسازی، افزایش ظرفیت تولید به منظور تحقق جهت تولید و اجرای پروژه‌های پیشران از اولویت‌های استانداری تهران در پروژه‌های اقتصادی است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان تهران همچون سایر مناطق کشور گفت: امروز مدیریت آسیب های کرونا به وظایف و ماموریت‌های مسئولان افزوده شده و همه موظفند تا با تلاش، خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی را جبران کنند.
عسگری افزود: دولت و به تبع آن استانداری تلاش دارد تا برنامه های متنوع حمایتی از جمله تقسیط مالیات و هزینه های آب، برق و گاز را پس از اردیبهشت ماه در دستور کارقرار دهد.
وی تصریح کرد: دولت از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها اعتبارات خوبی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی تعطیل شده در نظر گرفته است که با شناسایی واحدها اختصاص پیدا می‌کند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.